torsdag, januar 16, 2014

INGEN SNESTORM ENDNU

Jeg havde ikke hørt noget om snestorm, før end kollegerne hørte, jeg skulle 120 km sydpå efter arbejde og også gerne hjem igen. Det gik nu godt nok, det regnede meget begge veje, der kom også lidt slud på vej til Viborg. Hjemad blev der kørt forsigtig, for vejtemperaturen lå omkring 0 grader, det styrtregnede, og det føltes lidt glat. Min far havde det godt, vi sang meget i dag, vi snakkede også meget og grinte, jeg ved ikke helt, hvad vi snakkede om eller grinte af, men hvad gør det, når bare man har det rart sammen. Nu er det sengetid, jeg er så klar til at sove. Sov godt og lad os se i morgen tidlig, om snestormen kun var en meteorologisk spøg.

DSC00498

14 kommentarer:

  1. Hov det var da en helt gal kommentar - det må du undskylde - bare slet den.

    Jeg skrev til dig om det dejlige billede med solskin og høj klar frost. Det kunne jeg sådan set godt bruge her midt i al det grå.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg gad også godt sol og gnitrende sne :-)

      Slet
  2. Her kl 5 kan jeg se et godt lag sne uden for vinduet, så noget er der da faldet i Østjylland.

    SvarSlet
  3. Og her i Sorø kl 5.24 er der også sne, vist ikke en del af aftalen ? God weekend til dig Lene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Anne :-) Vejret kan man ikke stole på :-)

      Slet
  4. Her har vi hatt snøstorm siste par dagene. Snart har det falt 1/2 m snø. Dermed blir det vanskelige kjøreforhold. Jeg hadde tenkt meg en tur til mor i går etter jobb. Men jeg lot det være pga de vanskelige kjøreforholda. I nyhetene hørte jeg senere på kvelden at hovedveien dit hadde vært sperret pga trailere (med dårlig skodde dekk) sto på tvers og forhindret trafikken. Da var jeg glad for at jeg hadde holdt meg hjemme.
    Ønsker deg en riktig god helg, Lene! Jeg har langfri helt til tirsdag. Yngstemann skal feires i kveld, så her skal kokkeleres.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Elisabeth :-)Og ja det er ofte biler med dårlige dæk, der skaber problemer for alle andre

      Slet
  5. Hvor lyder det hyggeligt, at I grinede og sang - og bagefter kan du ikke rigtig huske over hvad ;-)
    Snerapporten her fra Midtjylland lyder på et tyndt lag sne og temperaturer et par grader over frysepunktet. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha Betty, sådan kunne det også forstås, virkeligheden var snarere at min far snakkede og grinede og jeg forstod ikke ordene, men derfor kunne jeg godt snakke med og grinet kom af sig selv, for vi havde det rart sammen :-) Her ligger vi under frysepunktet

      Slet
  6. Lad det endelig blive helt væk! Vi har haft sludrevejr hele natten, men der er heldigvis ikke hvidt derude :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, her er det hvidt og det sner :-)

      Slet
  7. Dejligt, du havde en hyggelig tur ned til din far og ikke nogen særlige problemer med at komme hjem. Nu hvor det er blevet dag igen, har du nok fået øje på sneen, der er kommet i løbet af natten. Men snestorm var da vist at overdrive lidt, var det ikke? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, jeg kan fint se sneen, og ja det blæser, ja det sner og ja det er glat, men snestorm? Nej det er der ikke :-)

      Slet