onsdag, januar 22, 2014

SMUK ELLER KLOG?

Kollegerne grinte lidt af landmandens sms: Superflot med vores datter. Hun har mit flotte udseende og dit kloge hoved. Jeg er enig, jeg vil nemlig hellere være klog end smuk.

datter august 87

Men vores datter er både smuk og klog på mange områder. I dag blev hun bachelor som Tekstilformidler og afsluttede med den højeste karakter, man kan få. Og hun har en skøn lillebror, som stod udenfor og uddelte knus. Bagefter tog han hende med ud og spise, og eftermiddagen sluttede med en biograftur. Det havde hun fortjent. Og vi andre glæder os til to ture til København til dimission og til afgangsholdets fernisering, hvor vi skal se deres afgangsprojekter. Stort tillykke fra den kloge mor og den smukke far.

datter marts 88

37 kommentarer:

  1. Hvor er det flot gået af jeres datter! Tillykke med hendes flotte præstation.
    Jeg vil normalt også hellere være klog end smuk. Det er jeg simpelthen nødt til at mene ;-)
    Ved visse lejligheder så jeg dog gerne det omvendte, men sådan spiller musikken desværre ikke :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, vi kan ikke få det hele :-)

      Slet
  2. Godt gået af jeres datter - tillykke det med :-) KH Anette

    SvarSlet
  3. I er et godt par, der får både smukke og kloge børn.. Tillykke med jeres datter.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, vi er i hvert fald glade for de to :-)

      Slet
  4. Åh , det er STORT. TILLYKKE med og til datteren.

    SvarSlet
  5. Tillykke med hende ! I er en dejlig familie :)

    SvarSlet
  6. Åh, hun er altså dygtig og har bare fundet den hylde, der passer til hende. Det er virkelig noget at være glad for. I kan være stolte. Hun gør det umanerlig godt! Tillykke med hende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liselotte, og jeg glæder mig til at se hvor den vej, datteren er slået ind på, fører hen :-)

      Slet
  7. Tillykke med hende. Og hvor er det skønt, at hun både blev smuk og klog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, og allermest er hun smuk indvendig, det er vigtigst :-)

      Slet
  8. Sikke skønne billeder Lene :-)) Stort tillykke med det hele...
    Kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina, ja jeg bliver helt salig ved tanken om alle de gode stunder, vi har haft med datteren :-)

      Slet
  9. He he, det var jo så den perfekte blanding af arvemateriale ;-) Stort tillykke med din smukke og dygtige datter! Og vil du så ikke være sød at forklare, hvad tekstilformidling er??

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fruen i midten. Tidligere hed uddannelsen håndarbejdslærer, men nu har de både pædagogik og formidling samt design med. De vælger at blive håndarbejdslærer, skræddere, designere, scenografer, modejournalister, kostumier, alt sammen med fokus på tekstiler i alle afskygninger. De har håndværksmæssigt lært syning, broderi, stoftryk og andre måder at arbejde med tekstiler med. Datteren brænder nok mest for den kunstneriske vej, vi får se.

      Slet
    2. Spændende! Skal hun ikke fluks sendes over til Ellens datter?

      Slet
    3. Fruen i midten, god ide, men jeg tror nok at det er kunstudstillinger og det filmiske univers hun brænder for :-)

      Slet
  10. TILLYKKE:

    Man kan heldigvis sagtens være både smuk og klog sådan er naturen af og til så gavmild.

    Det må være en fantastisk følelse når ens børn er nået så langt at man kan se vejen foran dem se god ud. Man stopper vel aldrig med at bekymre sig men det må betyde meget med sådan en eksamen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marina, jeg øver mig i at stoppe med at bekymre mig. Og det er dejligt at se dem lykkes med noget, de har valgt :-)

      Slet
  11. Stort tillykke til den kloge og smukke datter, I har. Og som har en rigtig dejlig lillebror, lyder det til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, ja de er gode for hinanden og for os :-)

      Slet
  12. Tillykke til den kloge mor og den smukke landmand og skønne søn/lillebror. Og et højt klingende tillykke til den kloge, smukke og skønne pige med titlen/karakteren.

    SvarSlet
  13. Tillykke med din smukke og kloge datter..

    SvarSlet
  14. Tillykke til og med din smukke, dejlige og kloge datter :) - som er helt sin egen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle, hun er nemlig helt sin egen, og det er godt at se :-)

      Slet
  15. Hvor er det flot, hjertelig tillykke med din smukke og kloge datter.

    Endelig kom jeg op til dig og er nu opdateret. Tillykke med din eksamen, det er godt at det er overstået. Jeg læste også om besøg fra et par andre bloggere, godt at I kunne fortælle Ellen og John om de gode steder vi har i Hanherred ☺.
    Oveni alle dine dejlige indlæg har jeg nydt de smukke billeder fra en dejlig egn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette, og jeg er imponeret over din evne til at få læst tilbage, tak fordi du gider :-)

      Slet
  16. Tillykke med jeres smukke og kloge datter :) Hvor er hun altså heldig at ha' lige jer to som forældre. Og så også en skøn lillebror. Det kan næsten ikke være bedre (lidt mindre afstand mellem boligerne, måske).
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette, af og til ville det være skønt at bo tættere på hinanden, men faktisk tror jeg det hjælper mig til at slippe bekymringstøjlerne :-)

      Slet
  17. tilllykke med din dygtige og smukke datter. Min yngste søn, der er mit fælles barn med William, er smuk og klog efter faderen , men så har han til gengæld arvet mit "sind", og det synes hans kone ikke er så ringe endda.. kh. Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, og heldigvis er vores børn ikke en tro kopi af os, men dejligt at din svigerdatter synes at dit sind er værd at arve :-)

      Slet
  18. Sikke et dejligt resultat, der er kommet ud af jeres kombination af gener ;-) Tillykke med datteren. Hvor er hun sød på barndomsbillederne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betty, og jeg bliver så rørstrømsk, når jeg kigger på de billeder fra da børnene var små. Hvor er den tid dog blevet af? :-)

      Slet