søndag, marts 14, 2010

SØNDAG I MARTS

Hovedet er fyldt med latter, jeg er træt, men på den gode måde. To søstre, min far og en enkelt svoger var budt til frokost og eftermiddagskaffe. Jeg havde lyst til traditionel frokost, så det fik de, og det faldt i god jord.

DSC01099

DSC01095

Inden gæsterne kom, nåede jeg min ferieaftale med mig selv, og Laika har slet ikke noget imod at være min følgedame. Hun har ingen skridt tæller på, men med alle de ture hun tager op på snedriverne langs vejen og frem og tilbage på vejen, så bliver det vist mere end mine skridt.

DSC01094

DSC01097

Endnu ligger sneen som en tung dyne over hele græsplænen, men kigger jeg efter, kan jeg se, at påskeliljerne tæt ved alle træerne begynder at dukke op.

DSC01091

DSC01093

Ude på trappen har en potte med påskeliljer fået lov til at byde foråret velkommen, og indenfor stråler søsters gave, de blomster har en ganske stærk farvekraft, man kan kun blive i godt humør af dem.

DSC01108

DSC01106

Der er stadig timer tilbage i denne søndag, og jeg tror, jeg vil gøre noget, jeg faktisk aldrig gør, nemlig finde en DVD, som får lov til at underholde mig.

Har din søndag været god?

13 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig søndag, Lene!
    Her er min søndag gået med bage boller og rugbrød, servere diverse traktementer for min datter og hendes to veninder, spille spil med min søn, drikke kaffe og læse lidt hæmatologi ;-) Det har været en dejlig søndag :-) Og foråret er på vej, er jeg sikker på!
    Ha' en god søndagaften ....

    SvarSlet
  2. Ditte, tak i lige måde :-) det lyder som en rigtig dejlig søndag, og lidt fagstof sneg sig også ind ;-)

    SvarSlet
  3. Så koselig med frokostbesøk.
    Vi fikk overraskene besøk i dag. Koselig det også. Det ble middag på dei. Kylling, enkelt og godt.
    Ønsker deg ei god uke :)

    SvarSlet
  4. Tak i lige måde Astrid, det er så hyggeligt med uventede gæster. Vi har inviteret gæster til aftenste, nu har vi jo bagt kage og ryddet op i huset :-)

    SvarSlet
  5. En meget stille søndag har det været her på matriklen - der var et par ømme hoveder, der skulle tages hensyn til...

    Årh, hvor har I meget sne endnu.

    Fortsat god ferie til dig.

    SvarSlet
  6. Hvor er det en god ide med et rigtigt frokostbord, den køber jeg.
    Jeg har fået ordnet hængepartier i stor stil og i et stille og roligt tempo. Dejligt.
    God mandag til dig:-)

    SvarSlet
  7. Hvem elsker ikke en traditionel frokost? Jeg gør. :)
    Vi var stort set ikke indenfor hele weekenden, når solen skinner, så er jeg ikke til at drive ind :)

    SvarSlet
  8. Ellen, og har jeg ondt af jer ;-) næh I hyggede jer lød det til :-)
    Vi har meget sne her i Nordjylland!

    Ravheks, det lyder som en søndag, hvor tingene lige så stille er faldet på plads :-)

    Helle, det er altså også hårdt arbejde at holde folk i sving :-)Man må jo holde øje med dem ;-)

    SvarSlet
  9. Sikke dejlige billeder fra din søndag, Lene!
    Vi havde gode venner til frokost, og det var utroligt hyggeligt med lækker mad, latter og musik.

    Rigtig god mandag til dig!

    SvarSlet
  10. Søndag med traveture og i familiens skød, der findes da intet bedre.

    Her var der stilhed og oprydning udenfor. Efterhånden som snedriverne mindskes ses behovet jo, så det gik vores søndag med ;-)

    SvarSlet
  11. Tak madame, jeres søndag lyder også som en dejlig en af slagsen :-)

    Jeannette, åh ja den tid kommer nok også her :-) Jeg håber I havde dejligt solskin til arbejdet :-)

    SvarSlet
  12. Jeg har haft en lang søndag - først med gudstjeneste, kirkefrokost og så menighedens årsmøde (vi er jo en frikirke) Heldigvis havde jeg en aftale med min gode veninde om at spise aftensmad hos dem. De er også landmænd. Der var dejlig tapas og hygge hele aftenen, så jo, det blev en dejlig, men lang søndag! Dejligt, du nyder din ferie, den er dig vel undt!

    SvarSlet
  13. Tak Charlotte, din søndag lyder travlt men dejlig, og så er det skønt at kunne sætte sig til et veldækket bord ved dagens slutning :-)

    SvarSlet