søndag, marts 02, 2014

SØNDAGSSILREGN, SØNDAGSSOFANYDELSE, SØNDAGSSLØVSIND

Og mere behøves der vist ikke at blive sagt om min friformiddag herhjemme.

P1070705

Gåturen var ikke for at se noget, men for at få frisk luft og få renset tankerne. Jeg er normalt kun vant til tre aftenvagter i rap, og selv om jeg er sammen med to af de mest erfarne sygeplejersker på min afdeling og selvom det har været rolig, så kan jeg godt mærke, at jeg plejer at stoppe nu, men jeg har altså en ekstra aftenvagt i denne uge, så jeg mangler stadig en vagt.

P1070706

Nogle af landmændene på vejen har meget våde marker, det varer lidt endnu, inden forårsarbejdet kan begynde. Min landmand sover lige nu, søndag er tid til hvile og afslapning. Han har selv valgt kun at have en medarbejder her i vinter, så når medarbejderen kører hjem, fortsætter landmanden med sit arbejde.

P1070707

Disen og fugten hænger tungt over mosen i dag, men det har også sin egen skønhed. Jeg nyder traveturen, ser ikke altid så meget, men lægger dog mærke til, at en af naboerne har fået et lille hønsehus, og at hønsene gik ude i haven. På et tidspunkt var jeg hjemmesygeplejerske i fem måneder, jeg oplevede mange sjove ting i de måneder. Blandt andet var der en ældre dame og hendes datter, som ikke kunne fatte, at vi ikke havde høns, når nu vi havde landbrug. Det SKULLE man bare have som landmænd. Det har aldrig sagt mig noget, og jeg må indrømme, at det er heller ikke mig, der har ønsket hund. Boede jeg alene, havde jeg ingen husdyr, og jeg har altid haft svært ved at forstå mennesker, som flyttede på landet og havde heste, køer og andre dyr ved siden af deres fuldtidsjob, men sådan er vi jo heldigvis så forskellige. Jeg er til gengæld god ved de dyr, jeg har boet sammen med. Vi har altid haft hund i mit barndomshjem, og på gården har der også tidligere været katte, men det blev for besværligt sammen med 2 jagthunde, som ikke kunne se forskel på rotter og killinger!

P1070711

Sådan en søndag formiddag går hurtigt, det er tid til at gøre mig klar. Jeg lærer så meget af at være sammen med de kolleger, de er superdygtige og megakloge, så i dag har jeg været ved at læse om troponin T, så jeg også kan bidrage med lidt viden.

God søndag til dig

18 kommentarer:

  1. Og rigtig god arbejdslyst til dig :-)

    SvarSlet
  2. Kære Lene, rigtig god arbejdslyst, her går søndagen også med silregn, sofanydelse og søndagssløvsind efter en uge med et stramt program og i går fejring af 1års fødselsdag, se det er stort 😘 glæder mig til ugen, der kommer 😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette. 1års fødselsdage er et stort øjeblik :-) glæder mig til at se billeder :-)

      Slet
  3. Uha, det der med dyrenes instinkter kender jeg. Da jeg var barn havde vi marsvin, vi havde også en hønsehund(sådan en kvik hund a la den fra Matador). Pussi, som den hed slog høns og kyllinger ihjel, hvis den kunne komme af sted med det og min mor, som var den største dyreven jeg har kendt, holdt gang på gang hånden over den. Men hun fortalte den også at den dag den tog marsvinene, så ville det være slut. Det forstod Pussi ikke..... Efter det havde vi Schæfer og Golden Retriever....

    SvarSlet
    Svar
    1. Pollyanna, vil man ikke høre må man føle ;-)

      Slet
  4. God arbejdslyst Lane. :-)

    SvarSlet
  5. Håber du er midt i en god aftenvagt - marts det er lig med forårsstart og ja i år er planterne langt fremme. tak for billedekavalkade KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Anette. Vi havde en god og meget travl vagt :-)

      Slet
  6. Søndag, sofahjørne, halvdårlig film, de to yngste ved siden....., jo,jo, min søndag vil noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det lyder rigtig godt :-)

      Slet
  7. Din søndag lyder da skøn og som en god opvarmning til endnu en aftenvagt.

    Tak for dine kommentarer hos mig. Det glæder mig, at vi er enige om situationen på Krimhalvøen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Hanne, og jeg nød opvarmningen :-)

      Slet
  8. Vand, vand og atter vand ...
    Næh, heller ingen dyr til mig, men jeg forstår jo på den anden side godt, at en jæger må have en jagthund ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, en jæger må have en jagthunden og jorden må have vand og så må vi andre leve med det :-)

      Slet
  9. Jeg troede lige, du var begyndt at flyve med drage - men så at det i stedet var en fin rød paraply!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, jeg gad godt flyve med drager, men i stedet for gik jeg med min paraply :-)

      Slet