torsdag, juni 22, 2017

Et hus fuld af liv

Min mands niece sagde en gang til sin mor, da moderen var omkring de 50 og den unge dame tæt på de 20: du har jo ikke et liv! Hendes mor gik tidligt i seng til hverdag, og dagene gik med arbejde og de almindelige huslige ting, der nu er i et hus på hverdage, madlavning, tøjvask, indkøb etc. Jeg tror, at unge synes at sådan et liv er drønkedeligt. For os “gamle” er det ikke kedeligt, det er en nødvendighed og for mit vedkommende nyder jeg også fritimerne efter arbejde, der skal helst ikke være planlagt for meget. Der er dog dage, hvor jeg godt kunne tænke mig, at jeg kunne nøjes med fem timers søvn som i vores unge dage som småbørnsforældre, og der er dage, hvor jeg leger, at jeg stadig kan det. I aften bliver sådan en dag. Søn og svigerdatter hentede jeg i lufthavnen efter kursus. Jeg har været meget lidt selskabelig, efter vi kom hjem, vi har dog drukket eftermiddagste og spist aftensmad sammen. Jeg har fået strøget tøj, jeg har fået lavet marmelade og læst en artikel. Alt sammen, fordi jeg slet ikke kommer hjem i morgen, før dagen er blevet til aften. Min leder gør som mig og fejrer sin runde fødselsdag (20 år yngre end mig) med åbent hus for personale. Jeg har en meget travl arbejdsdag i morgen og tager direkte derfra til fødselsdag. Så det pæne tøj skal være klar fra morgenstunden af.

Søn og svigerdatter er lige kørt efter datteren, som står ved banegården i Aalborg. Vi skal være sammen i weekenden og langt om længe sammen fejre sønnens runde fødselsdag. Så bliver huset fuld af liv, og vores vante rutiner og rytmer brydes. Det er nok meget godt, vi kan hurtigt blive vanedyr. Jeg må vist hellere tage mig sammen og få dækket bord til aftensteen. God optakt til weekenden til dig.

P1050574

11 kommentarer:

  1. Du ønskes en dejlig weekend med (næsten) hele familien hjemme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Conny, ja svigersønnen har fået en lydopgave i udlandet, så der hygger han sig :-)

      Slet
  2. Haha, man er hård i sine domme som helt ung :) Jeg husker foragten for det etablerede liv! Jeg vil også ønske jer en god fødselsdagsweekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Livsglimt, jeg kan også huske hvor hård jeg var over for alle etablerede :-)

      Slet
  3. Ha' en rigtig hyggelig weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Fruen i midten og i lige måde :-)

      Slet
  4. Hehe, det er pudsigt som vi flytter os, efterhånden som tiden går og vi bliver ældre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, ja tænk at vi skulle ende sådan her ;-)

      Slet
  5. Rigtig god weekend og fejring til jer! :-)

    SvarSlet
  6. Ønsker dig og familien den skønneste weekend KH Anette

    SvarSlet