fredag, juni 30, 2017

Grøftekantsskønhed

Nu leger jeg lidt instagram, så I får billedet fra min gåtur. Faktisk er jeg lidt misundelig, for sådan en grøftekant gad jeg godt have. Den er kommet de steder på min vej, hvor kommunen har gjort rabatten bredere og har fyldt op med jord andetsteds fra. Jeg elsker valmuers pralende røde farve, og den er smuk i solskin som i gråvejr.

DSC_4132

Nuhar jeg gået knap 8 km, jeg har fået hilst på svoger og svigerinde, som også var ude og gå, og jeg fik snuppet et par kapitler mere af Victoria Hislops bog Solopgang som lydbog. I dag fik jeg lånt fem bøger, det må da vist være nok til en uge med udsigt til kølige temperaturer og regnbyger. Landmanden og hans to venner er travlt optaget af at lave en engelsk voliere til fasankyllingerne. Så jeg tror, jeg finder strikketøjet frem, finder en god serie og skænker mig en kop te. Jeg hører nok fra dem, hvis jeg skal køre efter aftensmad.

#skønhedenomkringos #motionergodtforsjælen


7 kommentarer:

  1. Ja, det var en meget smuk grøftekant! Det lyder som en skøn gåtur! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Maude, gåturene er egentlig meget lig hinanden, og så alligevel ikke, jeg lægger mærke til noget nyt hver gang :-)

      Slet
  2. Billedet på dansk sommer... valmuer, margueritter og kornblomster...
    Håber solen finder op til jer... vi har det dejligste vejr her.. og nyder det. Erik har været i skoven og fundet kantareller!

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, kornblomster gad jeg også godt have i vores grøftekanter. Det har været det skønneste vejr i dag.

      Slet
  3. Grøftekanter er smukke - og det er 'markkanter' også lige nu, ligeledes pga. valmuerne og enkelte steder kornblomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg elsker de forskellige blomster/græsser og er irriteret over at brændenælderne gør indhug i det smukke.

      Slet
  4. Tak, Hanne og i lige måde. Faktisk tror jeg de fleste valmuer i naturen er selvsået, og de bryder tit frem på de meste mærkelige steder :-)

    SvarSlet