torsdag, april 26, 2018

Sygeplejerske/musketer/landmandskone

  • I går havde jeg undervisning af patienter og pårørende fra 17-19. Og med mødetid klokken syv, så blev det en lang dag, før jeg landede herhjemme på gården. Men samtidig en god dag.
  • Er trist over at en musketer åbenbart meler sin egen kage. Så meget for en fusion mellem LO og FTF. Nu håber jeg, de andre forhandlere står sammen og får et forlig hjem for de resterende.
  • Afsnittet havde i går besøg af en forsker, som da fik set, hvor travlt alle havde det. Det var nu ikke hendes forskningsfokus, men travlhed påvirker de prioriteringer, vi må foretage hver eneste dag for at få kabalen til at gå op.
  • På min afdeling virker musketereden, vi forsøger at hjælpe hinanden, støtte hinanden i svære beslutninger og sørge for, at alle får spist. Det er ikke det samme som en pause, for oftest holdes der sygeplejekonference på samme tid. Så kan man tygge af munden, mens andre taler.
  • Jeg fik hjælp af en kollega til at vende en svær problemstilling, jeg havde stået i i weekenden, og som blev ved med at spøge i min hjerne. Der findes ikke altid en facitliste og jeg håber, at den familie stadig synes, at det var den rigtige beslutning, der blev truffet sammen med dem.
  • Og mens jeg har skrevet her, kan jeg se, at endnu en gang er mit sygehus kommet på forsiderne.
  • I dag er fridagen startet med oprydning, tjek af gårdens mails, madpakkesmøring. Om lidt er det tid til fysioterapi, og bagefter vil datteren og jeg nyde en brunch kreeret af datteren. Det glæder jeg mig til.
  • Jeg kunne også føje korsanger på min overskrift, for i aften skal min kor give koncert som optakt til Store Bededag. Det er efterhånden en tradition, at Torslev Kirke hyrer os til at synge, før menighedsrådet byder på varme hveder og kaffe – Gospel og hveder. jeg skal vist lige have øvet sangene i eftermiddag, for jeg har været ret fraværende til øveaftenerne.
  • Vi snupper dog hvederne herhjemme, så vi forhåbentlig kan nyde dem sammen med landmanden.
  • God Storebededagsaften og god torsdag til dig.

DSC_5380

4 kommentarer:

  1. Hveder smager bare så godt! God aften også til jer tre musketerer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen, den aften om året elsker jeg hveder :-)

      Slet
  2. Vi skal have en løsning for alle. Basta.
    Jeg så flere indslag i går om overbelægningen på jeres sygehus og formanden for regionen mente, at man ikke skulle finde løsninger lige nu, - sådan i panik, - bare på grund af lidt influenzaepidemi. Nåååå, - det var bare på grund af lidt influenza?
    Hveder og korsang. To af livets virkelig positive ting. Jeg håber, koncerten gik godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, basta, enig.
      Den influenza væltede meget, men det har været galt længe inden den influenza.
      Koncerten gik godt og det er en skøn tradition, vi håber vi får lov at gentage den næste år :-)

      Slet