mandag, maj 27, 2019

Tempus fugit

Overskriften betyder egentlig tiden flygter, men vi bruger det ofte som tiden flyver eller iler. Uanset hvilken brug af ordet, så er det netop den følelse jeg har. Og i dag kan jeg slet ikke forstå, at det er 32 år siden, at jeg fødte mit sidste barn en skøn maj morgen. Den skønneste lille søn fik vi denne morgen. Hans storesøster var hjemme sammen med vores svigerinde. For andre ville det have været uoverskuelig at få en lille ny 16 måneder efter den første. For os var det helt perfekt og planlagt. Nu havde de to hinanden.

Vores dejlige søn var nem, han spiste og sov. Han nød blot at være sammen med os. Storesøster var glad for ham, selv om hun indimellem også var hård ved ham, så vi måtte være årvågen.


I dag er du, min kære søn, et skønt menneske at være sammen med. Du har kæmpet mange kampe, og du er kommet ud af dem med ar, men også med solid erfaring, som gør dig til et endnu skønnere menneske. I dag er du i England sammen med din forlovede og vi ønsker dig en festlig fødselsdag. Du har fået venner over there gennem din fascination og interesse for spil. Den interesse havde du allerede som barn. Vi har siddet sammen utallige timer og spillet Aladdin, Løvernes Konge og mange flere spil på computeren. Det blev til familiespil, hvor din far hjalp dig ved tastaturet og din søster stod ved siden og lage mærke til detaljer. Siden hen fik du og dine venner mig til at indse, at spil på skærme ikke nødvendigvis var socialt isolerende, men at man sagtens kunne være fem om en computer og have det sjovt sammen. I dag spiller du med folk overalt i verden.

Jeg savner dit smil, jeg savner dine overvejelser, jeg savner dig og din forlovede, så jeg håber, at jeg snart kan se jer igen. Hjertelig tillykke med fødselsdagen, du min elskede søn.




16 kommentarer:

  1. Kæmpe stort tillykke til og med din dejlige søn <3

    SvarSlet
  2. Til lykke med sønnen. Åh ja, som tiden dog flyver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Kisser, ja tiden går så stærk

      Slet
  3. Sikke et dejligt, dejligt indlæg! Tillykke med ham.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak A+K for ordene og gratulering :-)

      Slet
  4. Stort tillykke med sønnen, dejligt hjertevarmt indlæg.
    Det er svært med den store afstand til børnene, især på mærkedage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Marianne, indimellem er det svært at finde tid til at mødes.

      Slet
  5. Tillykke med din søn. Det er godt, at de i det mindste aldrig forsvinder ud af vore tanker, uanset hvor i verden de rent fysisk måtte befinde sig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen, de vil altid være der, lige midt i hjertet :-)

      Slet
  6. Tillykke med din søn. Dejligt at læse din kærlige omtale af ham. Og at computerspil ikke nødvendigvis er af det onde, men også fører noget godt med sig.

    SvarSlet
  7. Tillykke med din søn. Mon ikke alle vi mødre lige sender tanker til vores egne, når vi læser sådan et kærligt indlæg?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Eva, det kunne være hyggeligt hvis I gjorde :-)

      Slet
  8. Et forsinket tillykke til og med din søn.
    16 mdr. er jo det samme som min yngstepige har. med Otto og Frida. Hun er glad for det, langt det meste af tiden. Dog dukker der stunder op, hvor der lige bliver tænkt kort, bare 28 mdr. og ikke 16 mdr. Der er lidt forskel når det er drengen først, har hun erfaret, da hun har talt med ligestillede omkring dette. Hvor dem der har fået pigen først, fortæller 1 historie, og som hun, der har fået drengen først, fortæller en anden historie. Nu hvor de er 3 og 4 år, er langt lettere end da de var 2 og 3 år, eller da de var 1 og 2 år. Det bedste ved det hele er når de rotter sig sammen, udviser kærlighed til hinanden, så skidt pyt, når uenighederne opstår, for ja, de ligner de oplevelser jeg havde mellem mine 2, sønnen der er ældst med 2 ½ år til yngstepigen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karin :-) De kloge hoveder siger at det er bedst at pigen kommer først, fordi hun rykker modenhedsmæssigt hurtigere på et tidspunkt og så kan storebror nemt komme til kort over for lillesøster. Det ved jeg ikke noget om, men jeg kunne se at da de var 13 og 14 var der længere mellem dem modenhedsmæssigt end tidligere.

      Slet