lørdag, september 19, 2020

Anderledes arbejdsdage og weekend

 Jeg har forsøgt at flekse lidt i disse dage, så ikke alt fra de foregående travle dage konverteres til overarbejde. I forgårs startede vi på vores nye forløb med opfølgning i Thisted. Det gik godt, men der er stadig ting, vi skal have styr på i forhold til, hvis det bliver et fast tilbud. 

Jeg fik aldrig taget billeder under den smukke tur til og fra Thisted. Men jeg nød synet af fjorden, der dukkede op i glimt, synet af fuglelivet ved Vejlerne, smilet ved synet af de byskiltene med mange mærkelige navne og solskinnet, der fulgte mig trofast både ud og hjem. Dagen var en hjemmearbejdsdag, så jeg arbejdede en time om morgenen og så lidt, da jeg kom hjem.

I går var også en hjemmearbejdsdag, men med ture ud i landet. Først et par timer på kontoret med arbejdsmail, så en tur til min kollega, hvor vi reviderede endnu en gang i vores artikel. Over middag sluttede arbejdsdagen, men datteren er blevet syg og har endnu ikke fået købt en bil, så hun skulle køres til Hjørring til Covidtestning. Og bagefter handlede jeg ind for hende, så hun kunne klare weekenden. 

Hjemme igen snuppede jeg lige en halv time med arbejdsmail og så gik jeg i gang med aftensmaden. Nu er der to retter klar til landmanden til weekenden. Der er smurt eftermiddagsmadpakker til hele arbejdsholdet og brygget te/smurt mad til landmanden For jeg er klar (meget tidligt) til at køre til hovedstaden, sønnen skal have pakket hele lejligheden ned, så det kan hentes af et flyttefirma. Det får midlertidigt ophold hos os, fordi han og svigerdatteren har lejet en møbleret lejlighed, indtil de får fundet den bolig, de vil købe i Trondhjem.

Jeg glæder mig til at være sammen med ham, for det med at smutte en tur til Norge blev en saga blot i forgårs, nu skal nordjyder også i ti dages karantæne, hvis de rejser til Norge. Så der er lange udsigter til vi kan mødes igen. 

Jeg har lånt en lydbog til den lange tur i bilen. Jeg elsker at køre bil og jeg har allerede fundet lidt snack, der er pakket frugt og gulerødder samt en god grovbolle med ost til turen.  Der er brygget te og i går tilmeldte jeg mig PayByPlate, så jeg bare kan køre gennem betalingsautomaten ved Storebæltsbroen uden at stoppe.

Jeg er så klar til en arbejdsweekend sammen med sønnen med tid til at snakke. Af og til snakker man bedre, når man laver noget sammen, end hvis man sætter sig ned for at tale sammen.

Ha en god weekend.



6 kommentarer:

  1. Det lyder som en smuk tur til Thisted med synet af fjorden fuglelivet ved Vejlerne.
    Ha' nu et par hyggelige dage med at hjælpe din søn i hovedstaden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Madame, vi nyder at arbejde sammen :-)

      Slet
  2. God fornøjelse i hovedstaden :) jeg kan ikke koncentrere mig om lydbog, hvis jeg laver andet - strikke kan jeg næsten samtidig, men lige pludselig er jeg røget flere sider frem i bogen, uden jeg kan huske indholdet 😁

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, tak :-) Jeg har det på samme måde undtagen når jeg kører bil eller rydder op.

      Slet
  3. Jeg elskede mine lydbøger i bilen, som du ved, og jeg kan også lytte mens jeg strikker, men ikke mens jeg laver andet, så rengøring og oprydning må klares uden boglæsning.
    Surt med Norge og de fleste andre lande - vores efterårsferie sammen med englænderne hænger vist også i en tynd tråd, desværre, men vi få se. Jeg bevarer optimismen lidt endnu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er sjovt som vi er forskellige i forhold til at koncentrere os.
      Jeg håber for jer, at det lykkes at kunne holde ferie sammen.

      Slet