onsdag, december 05, 2012

FØRSTE GANGS MAGI

Jeg havde spurgt min studiegruppe, om jeg skulle have noget særligt udstyr, det svarede de benægtende på. Var det svært? Slet ikke.Tværtimod var det en god oplevelse.

Og de fik ret!

Ren magi!


Jeg har løbet min første tur på snedækkede veje i snevejr. Det var helt fantastisk, jeg måtte slukke iPoden for at kunne høre mine knirkende løbeskridt, mit åndedrag og lastbilerne i det fjerne og ellers stilhed. Solen stod op, mens jeg løb mod øst, den farvede de snedækkede træer rød, før den selv kom til syne. Jeg tog billeder med mobilen, men ingen af mine computer vil samarbejde med mobilen, så de billeder får I ikke at se.



 Alt er hvidt herude, vi får ikke saltet eller gruset, men i dag havde sneploven dog været her, inden jeg løb. Jeg elsker det snehvide landskab. lige om lidt skal jeg ud og køre i det, der skal siges farvel til hele studieholdet på cafe Pingvin, det glæder jeg mig til.



Min udsigt lige nu ligner et julekort eller en gammel romantisk julefilm. Jeg er glad for, at jeg ikke bor i en by eller ved en vej, der saltes.

God decemberdag til dig.

20 kommentarer:

  1. Ja, der er i sandhed smukt derude på landet, hvor du bor!
    Dejligt, at du kan løbe i sneen. Her er det faktisk lidt svært med fedt-føre pga salt. Jeg gik i stedet en god tur med stavene. Men løbe - det vil jeg ikke undvære!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, sjap og søle må være svært at løbe i , er det gangstave du bruger og er det godt?

      Slet
    2. Ja, jeg bruger mine gangstave - tog dupperne af, hvilket fungerede fint i den sammenkørte sne. I går så jeg snekæder på løbesko, ejermanden syntes det var ok - måske sku' man prøve?

      Slet
    3. Charlotte, en af mine kolleger har sådanne snekæder på skoene. Jeg har arvet gangstave fra mine forældre, men bruger dem ikke, gør de noget godt udover at man står stabilt i snevejret :-)

      Slet
  2. Det er fantastisk smukt med sneen. Det giver en anden ro i landskabet, så man nemt tilgiver at det også giver lidt ekstra bøvl.
    Måske vil jeg lade mig inspirere og prøve at nå en lille tur ud i det før det bliver mørkt. Mine børn er nemlig hos farmor og farfar, så jeg har en slags fri i aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Laura, du må også have smuk udsyn, håber du kom ud og gå :-)

      Slet
  3. Det er smukt og det ligner virkeligt et postkort...God fornøjelse..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, nu har jeg både spist og sunget :-)

      Slet
  4. Det er smukt. Tillykke med veloverstået eksamen, og rigtig god fornøjelse med studiegruppen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne , vi hyggede os rigtigt :-)

      Slet
  5. Det er godt nok smukt, og jeg tror nu også at I har fået en smule mere sne end de fleste andre. Her ligger den altså bare som noget tyndt hvidt skidt, der får vejene til at blive spejlglatte.

    Postkort-idyllen er dig velundt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Overleveren, vi har nu også glatte veje her, er lige kørt forbi en bil i grøften. Men på vores vej ved vi at der er glat, hovedvejen kan tit snyde.

      Slet
  6. Hvo bor du smukt midt i alt det hvide, sådan skal rigtig vinter da se ud. Her i storbyen er det på ingen tid forvandlet til sort pløre, som bliver rigtig ulækkert, så derfor må "de" nu godt have sneen for sig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, inde i byen ser sneen ganske rigtig ikke specielt lækker ud :-)

      Slet
  7. Jeg synes din solstol ser meget ubrugt ud Lene.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Inge, gad vide hvorfor ? ;-)

      Slet
  8. Hej Lene.

    Hvor er det dejligt du er færdig med eksamen, STORT TILLYKKE. Nu kan du nyde alle juleforberedelserne i fred og ro, og ikke ha noget stressende hængende over hovedet.

    Dejlige billeder, kan nu bare ikke forstå du kan løbe når det er glat. Her hos os har vi næsten ingen sne, kun en fæl kulde.

    Endnu engang TLLYKKE fra Joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Joan, sneen var med til at skoene stod fast og så løb jeg kangsomt :-)

      Slet
  9. Hvor er der smukt hos jer....så fint, så fint. Her har det sneet i 1½ døgn, men vi har vel kun 5-6 cm. og smattede veje (der saltes). God december-torsdag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak moster Tulle og i lige måde, og der er endda kommet meget mere sne nordpå :-)

      Slet