tirsdag, december 04, 2012

HELT FÆRDIG

Knap havde teknikeren i går ringet til mig og meldt, at han var helt færdig med flytning af IPadresser (tror jeg nok det hedder) og at vi snart ville have en ordentlig forbindelse, førend at det gik op for os, at vi overhovedet ikke havde netværk mere.  Klokken var forbi fyraften for teknikere, så der var ikke andet at gøre end at tage den med ro og vente på, at en ny dag ville komme.

Mens jeg gjorde mig klar til eksamen i morges, ringede netudbyderen og beklagede, at vi ingen net havde, teknikeren skulle have været inde hos os og ændre på vores routers indstillinger. Nå jeg drog af sted og så måtte landmanden agere døråbner.

Nu sidder jeg med en dejlig kop varm te og et stykke julekage, der er kommet netforbindelse og en ny router, alt er godt. Og eksamenen er overstået, karakteren var skøn, kunne ikke være bedre, men ordene, der fulgte med, var det bedste. Det er dem, jeg husker nu, det er dem, der gør mig glad, men det allerbedste er, at nu kan jeg slappe af.

Teen smager dobbelt så godt som i morges, mine skuldre har sænket sig, hold da op som jeg var nervøs, men nu kan jeg nyde. Nyde sneen, der ligger i driver på vejen, så jeg måtte tage landmandens bil. Nyde at jeg nu kan kigge rundt hos jer. Nyde at jeg i morgen skal synge koncert. Nyde at jeg i weekenden får lov til at være rigtig sygeplejerske igen, nyde at der venter flere fridage på den anden side af weekenden, så hvis jeg har lyst, kan jeg bage og julehygge.

Må din decemberdag fyldes med glæde

Der er meget mere sne nu.

31 kommentarer:

  1. Åh, hvor det lyder dejligt. Tillykke med veloverstået eksamen!
    Nydelsen af kommende arbejdsdage og fridage er jo dobbelt nu:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva, det er total nydelse nu :-)

      Slet
  2. Tillykke med den overståede eksamen, så bliver det også jul for dig ...

    Og så er der altså ikke noget værre end netværk, der driller - hvis løsningen ligger uden for én selv. Her bliver kæresten møg-muggen og kalder på mig og nægter at acceptere at det der - det kan jeg ikke lige gøre noget ved.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Overleveren, jul bliver det :-) Og man finder godt nok ud af hvor lidt man ved og hvor afhængig man er af et velfungerende net.

      Slet
  3. Sådan Lene.. Du er bare så sej. Stort tillykke med det flotte resultat.
    Jeg var nu ikke i tvivl om at du ville tage dem med storm. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, jeg er glad for din tillid til mig :-)

      Slet
  4. Stort tillykke med eksamen, og at du er kommet igennem på en måde som du selv virker tilfreds med - det er vel i virkeligheden det vigtigste ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sigrid, det sidste er helt sikkert det vigtigste, og nu er jeg da lidt klogere på processen i en mundtlig eksamen :-)

      Slet
  5. Stort tillykke med den vellykkede eksamen! Det er en dejlig tid lige efter, alle sanserne begynder at fungere igen og man ser verden omkring sig med nye øjne, nyd tiden:)
    Kh Olines univers

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja, som jeg jo vil kalde Oline ;-) Mon du er færdig med din lederuddannelse? Jeg vil nyde tiden nu, først til april går jeg i gang med afsluttende opgave.

      Slet
  6. Stort Tillykke med det!Godt det hele faldt på plads :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elin, det er skønt at det er over. Jeg har været i en fantastisk gruppe, og det er der, jeg virkelig har lært meget :-)

      Slet
  7. Stort tillykke ... hvor er det skønt for dig, at det nu er overstået :)


    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tove, det er så godt at være over det nu :-)

      Slet
  8. :-) Kære Lene! Sådan! Og stort til lykke med det hele.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte og tak for jeres tanker :-)

      Slet
  9. Stort tillykke med det flotte resultat - godt gået.

    Venligst
    Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke med den veloverståede eksamen. Der er ikke meget der slår den følelse man har, når man er ude på den anden side :-)

      Slet
    2. Tak Pollyanna og det er helt utroligt så træt man pludselig er :-)

      Slet
  10. Tillykke med eksamen. Det var godt at det blev en god oplevelse, og at du fik gode og brugbare ord med derfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laura, jeg er også glad :-)

      Slet
  11. Stort forsinket tillykke med eksamen, dejligt at det er overstået for denne gang og at det gik godt. Skønne billeder fra jeres mc-tur. God onsdag til dig..,-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie. Ja jeg fik helt længsel efter motorcykelture i bjerge :-)

      Slet
  12. Super stort tillykke med eksamen og de gode bemærkninger, der fulgte med! Du har jo også forberedt dig godt og grundigt. Det kan alle os herinde bevidne ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, ja det har fyldt meget, også her på bloggen ;-)

      Slet
  13. Hvad sagde jeg, du ku' jo godt! Stort tillykke med den flotte eksamen. Knus fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fru Jensen, jeg er så glad for at du troede på mig :-)

      Slet
  14. Jeg bliver helt varm og stille indeni når jeg læser, hvor godt det er gået dig. Jeg tænkte det jo nok - du havde ingen grund til nervøsitet, men man skal op at ringe førend en svær eksamen, men stooort tillykke og nyd det hele.
    Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, jeg vidste godt at jeg ville kunne nok til at bestå men jeg ville jo gerne vise alt det jeg havde arbejdet med, så det er dejligt, at det lykkedes :-)

      Slet
  15. Tillykke med de gode resultater! Det kunne da også bare mangle andet, når man har slidt sådan i det, som du har.

    Det er da heller ikke så ringe, at dit internet virker igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Henny, ja jeg synes jeg har slidt, og det bedste er, at jeg faktisk tror at denne viden vil hjælpe mig fremover :-) Og det er skønt at nettet virker igen

      Slet