torsdag, december 20, 2012

JEG ØVER MIG

Selvom jeg har bestemt, at jeg ikke vil lade mig gå på af juleforberedelserne, så kan jeg alligevel mærke, at min krop snyder mig. Hjertet og mavefornemmelsen er rigtig gode til at give mig fornemmelsen af at være vildt bagud. Juletræet skal købes, de sidste julegaver skal købes, der ligger en portion dej til pebernødder i køleskabet, som skal bages, der er endnu ikke pyntet op i huset, der mangler ...
Der er en frisørtid, en 3-i-en fest på lørdag, en arbejdsdag i morgen osv. men vi når det, og jeg vil ikke have ondt i maven, basta. Så hjertet får besked om at finde en god rytme, og vejrtrækningen bliver bedt om at sørge for at nå helt ned i maven, så de tre i forening giver mig en god kropsfornemmelse. Om lidt kommer datteren hjem, i morgen kommer søn og svigerdatter hjem, og så har jeg fri. Ja afdelingen mangler sygeplejersker i weekenden, der er to nedlagt med influenza, men jeg har sagt nej til at tage vagt, og den dårlige samvittighed må gå hen og lægge sig, basta.

God decemberaften til dig, lige om lidt vil jeg nyde julekalenderen sammen med datteren og juledagene starter først på mandag, der er hele tre dage endnu.

Lidt julepåklædt er jeg da.




16 kommentarer:

  1. Bare rolig, du skal nok nå det hele. Godt at du er god til at lave vejrtrækningsøvelser, det hjælper på uroen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg ved det og julen er jo hjerternes fest, som de siger i julekalenderen :-)

      Slet
  2. De siger, at julen kommer, hvadenten du er klar eller ej, så tag den blot med ro. Og husk at man kan komme langt med improvisation. F.eks. har du hængt nisser på dig selv i stedet for at hænge kravlenisser hjemme. Godt valg, synes jeg. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Henny, julen kommer nemlig uanset om vi er parat eller ej, og jeg har gode dage at se frem til :-) Det er da kravlenisser jeg har ;-)

      Slet
  3. Vi er cirka lige langt, - og nu mindede du mig lige om, at jeg da også trænger til at blive klippet....

    Det bliver jul på mandag. Og bare jeg når at finde et juletræ i dag, så vil jeg trække vejret ganske langsomt og nyde, at jeg snart har alle 4 børn under tag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva og vi når det. Skønt at du snart har alle 4 hjemme, ren nydelse :-)

      Slet
  4. Og øvelse siges at gøre mester :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, det siges der nemlig, og det går egentlig helt godt lige nu :-)

      Slet
  5. Det skal nok gå altsammen ... og når dine børn kommer, kan I jo i ro og mag gå og pynte huset op sammen, ikke? Og lave pebernødder sammen. Det er da meget hyggeligere for alle, og du stresser mindre :-)
    Frisøren og arbejdet må du nok klare selv ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, og mon ikke kroppen snart forstår det, nu hvor julefridagene holder deres indtog :-)

      Slet
  6. Jeg tror på du når det hele, og nu hvor du har fået børnene hjem i folden, vil de helt sikkert gerne hjælpe med at julepynte deres barndomshjem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, og vi er egentlig enige om, at alt ikke behøver at komme op. Vi skal nok nå det :-) det er bare min krop, der ikke helt har forstået det ;-)

      Slet
  7. Det bliver jul uanset hvad! ;-) Det er jo det gode. Lav det du når og lad resten ligge!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Stine, det har jeg altid sagt, nogle år tror min krop bare ikke helt på det. I år har jeg skippet meget og jul bliver det jo alligevel :-)

      Slet