torsdag, december 27, 2012

ØMME TÆER OG GLADE SMIL

Det er noget ved at have gæster, når de kommer med alt det spiselige til både eftermiddagskaffe og aftensmad. De leverede glade smil, de var god for dejlig latter og skøn stemning. Oven i alt det lod de også rester stå, så landmand, søn og jeg ikke skal tænke på aftensmad i aften.Tillige efterlod de et ryddeligt hjem, der var vasket op, alle borde og stole stod på deres rette plads, dugene var smidt til vask, og vi kunne sidst på aftenen smide os i sofaer rundt omkring i huset. De højhælede sko røg af med det samme, jeg er i den grad vant til flade sko, så selv en lille hæl giver ømme tæer.

Datteren skal med et meget tidligt tog i dag, så jeg kommer også til at møde tidligt på arbejde; sønnen har lovet at hjælpe med at sortere kartofler de næste par dage, så hverdagen er tilbage for os alle fire. Det er helt fint med mig, jeg er klar. Glædelig 3. juledag til dig.

16 kommentarer:

  1. Jamen så er der noget ved at have gæster.
    God arbejdsdag til dig. Jeg vil vove mig i IKEA :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva, håber du kom helskindet ud af IKEA :-)

      Slet
  2. Skønt at have gæster på den måde..

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, og i morgen gentager vi succesen :-)

      Slet
  3. Det er dejligt når alle vil være med til at bidrage til en hyggelig komsammen. God dag til dig.

    SvarSlet
  4. hihi, jeg får også hurtigt ømme tæer, jeg kan bedst med flade sko..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie og så er de endda ikke særligt høje ;-)

      Slet
  5. Den slags gæster er skønne - sådan nogen har vi næsten altid her i Sverige, men de bliver som regel også natten over. Eller længere :-)
    Så er du nede på jorden igen - også i bogstavelig betydning ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen,herligt :-) Og jeg er nede på jorden igen ;-)

      Slet
  6. Jeg er bestemt også klar til hverdagen. Her er et stk. søn tilbage endnu, men han opholder sig alle andre steder end her. Og jeg er så klar til hverdagen, at de fleste nisser blev fjernet i formiddags, for jeg kunne slet ikke holde ud at se på dem.
    Højhælede sko??? Det er mange år siden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Johanne, dejligt med en så god jul at man er klar til hverdagen. I forhold til min datters sko er mine nærmest lave ;-)

      Slet
  7. Det lyder til at være en skøn måde at have gæster på.

    Højhælede sko burde sådan set forbydes for de gør overhovedet ikke godt for kroppen. Hvis det var meningen, vi skulle have høje hæle, havde Gud skabt os med dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det var rigtig godt. Og det med skoene bliver du nok uenige med mange kvinder rundt om i verdenen :-)

      Slet
  8. Sådan nogle gæster er (også) dejlige at få! Ang. diskussionen om høje hæle, må jeg for det første indrømme, at jeg slet ikke kan med sådan nogle apparater. En gang på skolen diskuterede vi det i en klasse, hvor der den dag var mange kvinder og kun en enkelt mand tilstede. Alle vi damer var enige om, at livet ville være bedre for os, hvis de højhælede blev afskaffet. Den enlige mand sagde, at han syntes det var meget erotisk med høje hæle. Det forstod de andre elever ikke noget af, og for en gangs skyld gad jeg ikke forklare ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Henny, det var sjovt, for ofte hører jeg kvinder, som ikke kan leve uden høje hæle ;-)

      Slet