mandag, december 03, 2012

ROLIG NU!

Så længe jeg blot skulle læse og forsøge at forstå, gik det fint, det var svært, jeg fik hovedpine, jeg måtte ud i frisk luft, men det gik.

Nu kan jeg slet ikke tænke, jeg synes, jeg har godt greb om, hvorfor de teoretikere, jeg har valgt, er relevante. Jeg er slet ikke i tvivl om, at skulle jeg skrive en opgave, ville den blive rigtig god, men en mundtlig præsentation på 10 minutter! Jeg skal både præsentere selve den form,  jeg har valgt til formidlingen, jeg skal præsentere selv formidlingssituationen og hvordan jeg forestiller mig, at den finder sted.  Lige nu kan jeg slet ikke se forskellen på form, situation og hvordan den finder sted. Så skal jeg give teoretiske begrundelser for, hvorfor jeg har valgt den formidling, og jeg må gerne vælge et område og gå i dybden med dette. Til sidst skal jeg komme ind på, hvordan jeg vil evaluere min formidling. Alt det skal jeg nå på 10 minutter, hvordan i alverden skal jeg nå det?

Lige nu er jeg parat til vaske vinduer, til at pynte op til jul, til at reparere tøj, alt andet end den møgeksamen, som venter i morgen. Det var lettere med en skriftlig opgave, hvor man havde 12 sider til at forklare sig og gå i dybden med emnerne. Nå det var mit tildelte kvantum af brok for i dag. Tag dig sammen, Lene. Du har nøjagtig 24 timer, før du skal sætte dig i bilen og køre ud på skolen.

Udenfor har naturen drysset endnu mere sne, så sneploven er kommet på traktoren. Der skal skrabes rent foran kartoffelhuset, så lastbilen, der skal hente kartofler til dig, kan komme til. Må din dag blive god og varm.

P1010626

15 kommentarer:

  1. Kære Lene
    Jeg tror jeg ved præcis hvordan du har det. Jeg er sikker på at det kommer til at gå godt, men det er sejt at komme igennem indtil da. Når du er dykket langt ned i teorien er det klart at du mister overblikket. Jeg krydser fingre for dig i morgen, og også for at du når at komme til at føle dig klar.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Laura, tak fordi du tager dig tid til knytte en kommentar til mit indlæg. Du har jo helt sikkert stået i min situation masser af gange under din uddannelse. Jeg tror, du har ret, at jeg skal forsøge at finde overblikket, jeg har jo netop som du beskriver været dybt ned i teorierne. Jeg håber at jeg i morgen får en god oplevelse af det at være til mundtlig eksamen, jeg har jo en større, der venter til sommer :-)

      Slet
  2. 10 minutter er sørme kort tid til at nå alt det du skal. Jeg krydser fingre for dig og håber at det vil gå dig rigtig godt (og jeg kan slet ikke se, hvorfor det ikke skulle det. Du er jo forberedt til fingerspidserne).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, og det gik rigtig godt :-)

      Slet
  3. Det er godt nok ikke meget tid der er sat af til den eksamen.. 1 time ville ha været mere passende.
    Håber du har fået skabt et overblik i løbet af dagen.
    Pøj pøj med i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, overblikket kom efter jeg havde snakket med min studiegruppe og reduceret i mængden :-)

      Slet
  4. Jeg er sikker på du klarer din eksamen med glans. Man mister nemt overblikket, når man forbereder og forbereder, men når man så står i situationen, så går det bare glat. Krydser fingre og hvad der ellers kan krydses for dig. Knus fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fru Jensen, det kan nemlig være svært at bevare overblikket efter mange dages læsning :-)

      Slet
  5. Jeg er også en af dem, som kender til det, du lige i øjeblikket går igennem ...

    Men du har jo lavet din opgave, og du har jo læst om de forskellige teoretikere, så du skal nok klare den ...

    Jeg har selv (tit) oplevet, at når nu man læser til eksamen, så bliver harddisken fyldt op - alt ting ramler sammen - det er en pærevælling, og så har jeg haft brug for en overspringshandling af en eller anden ting for at kunne fylde mere på. Men på et eller andet tidspunkt er det stop, for så kan der ikke være mere informationer.

    Pøj-pøj med i morgen ... jeg er sikker på, du nok skal klare det ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tove, dine ord fortæller jo at du kender til processen :-)

      Slet
  6. Jeg krydser fingre Lene. held og lykke med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, og det hjalp :-)

      Slet
  7. Pøj-pøj med eksamen, er sikker på du klarer den super (og så kan du jo pudse vinduer og gøre julerent bagefter (hvis du gider))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak moster Tulle, og nu gider jeg ikke ;-) i hvert fald ikke lige nu

      Slet
  8. Jeg håber alt det bedste for din eksamen.
    Og så kan du ellers godt stoppe med at sætte den slags lækre feriebilleder i på denne kedelige årstid - man bliver jo totalt ferieskruk ;-)

    SvarSlet