mandag, juni 10, 2013

BANK BANK

det er mig, der står herude og banker på og prøver på at få dig til at forstå, at hverdagen er tilbage igen.

Kære hverdag, det er jeg klar over, det var jeg allerede, da mobilen bippede, det var jeg, da jeg slet ikke kunne overskue dagen pga. træthed og derfor lagde mig til at sove igen på sofaen.  Og nu er jeg i fuld gang med at håndtere hverdagen, den snuppes bid for bid.  Dagen i dag byder på afslutning med min læsegruppe, det bliver lidt trist, det har været hyggeligt at mødes en gang om måneden. Derudover byder dagen på oprydning og klargøring til besøg af min afdeling i morgen.  Ja jeg har taget endnu en dag ud af opgaveskrivningen, måske ikke det smarteste, men landmand og datter synes også, det er godt for mig.

P1060119

Min afdeling har fået en skør ide, den har vist været et år undervejs. En af nattevagterne sad en nat og sukkede over, at hun aldrig havde prøvet at køre rundt til forældre, sådan som studenterne gør. Nu er der arrangeret en tur, jeg tror, at alle dem, der ikke skal arbejde, har meldt sig. Der startes klokken syv ved sygehuset og så kører alle ellers rundt til alle, her står ingen forældre og venter, så man skal have gjort tingene klar, inden man tager af sted om morgenen. Bussen kører ind omkring sygehuset om eftermiddagen og henter dagvagter  og fortsætter sin færd. Dagen slutter hos vores afdelingssygeplejerske til aftensmad. Først ville jeg med noget af dagen, så ville jeg med hele dagen, og så var jeg endt med, at jeg bare modtog gæster hos mig om eftermiddagen og så tog over til vores afdelingssygeplejersken om aftenen. Da jeg fortalte landmanden det, var han meget klar i mælet, hans standardsvar er ellers, at det må jeg selv beslutte, men her lød det klokkeklart, selvfølgelig skal du med hele dagen. Og ja selvfølgelig skal jeg det, for sådan en tur sker aldrig igen. Det har krævet sin planlægning, men nu sker det i morgen. Datteren har lovet at sørge for te og kaffe, jeg køber frugt og chokolade i dag, men først skal huset altså ryddes op, for jeg har fået ting med hjem fra min fars hus, og de skal enten stuves væk i værelser, som der er forbudt adgang til eller sættes der, hvor de skal stå. Så nu har min forældres kommode fundet sin plads under min mors patchworktæppe. Kommoden stammer enten fra mine morforældre eller min farforældre, jeg skal vist lige have snakket med søskende og mine mostre, så jeg får det på plads.

Håber du er på plads i hverdagen og rigtig god dag.

P1060120

Ja jeg ved godt, at perspektivet er helt forkert, sådan føler jeg også, jeg har det med min opgave, så ikke mere snik-snak, tilbage til hverdagen igen.

13 kommentarer:

  1. Sikke en god ide med en "studenterrundtur". Om et par uger skal jeg holde studenterjubilæum hos mig(31 år...), det kunne være sjovt at komme rundt til hinanden på studenterrundtur her 31 år efter, men nok noget kompliceret da vi er spredt over hele landet og nogle endda i udlandet. Jeg håber I får en hyggelig dag, vejret er da med jer i hvert fald :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pollyanna, tænk at I stadig holder sammen :-)

      Slet
  2. Sådan en studender tur er en rigtig god ide ... og det kan også være med til at ryste sammenholdet på afdelingen endnu mere sammen :)

    Og med hensyn perspektivet ... så skal man nogen gange lave noget helt andet for at ens tankegang og perspektivering igen fungerer ;-)

    Må du få en skøn studender tur :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tove, du har ret, men jeg har fået lidt for meget puttet ind med lige nøjagtig den begrundelse :-)

      Slet
  3. Det var dog en aldeles skør, men aldeles pragtfuld beslutning :-D
    Jeg fornemmer dog, at der bliver en forskel: I har vist ikke tænkt jer at drikke jer i hegnet :-)
    Rigtig god fornøjelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, jeg har nogle skønne kolleger, som tænker skøre tanker :-) Lur mig om ikke nogle af mine kolleger benytter børne og arbejdsfri dag til at få lidt indenbords, men nok ikke som de unge mennesker, vi tog imod for nogle år siden. Jeg skal dog være frisk til opgaveskrivning, så ingen tømmermænd til mig :-)

      Slet
  4. Sikke en herlig idé. Og hvor er det godt, at du tager med. Dét er der perspektiv i :)

    SvarSlet
  5. Rigtig god ide. Og selvfølgelig skal du med. Jeg håber, at I får den skønneste dag. Fyldt med sol og gode grin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, tak, vi havde en dejlig dag :-)

      Slet
  6. Super dejlig ide og selvfølgelig skal du være med hele dagen.
    Rigtig god tur. :-)

    SvarSlet
  7. Venter spændt på at høre om jeres "studenter-kørsel-i-utide" :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det er hermed udgivet :-)

      Slet