fredag, februar 06, 2009

SNE OG STRØTANKER

Morgenstunden er blevet brugt ved telefonen.

Det er ikke sjovt at blive gammel og tilmed ingen børn eller nære slægtninge til at snakke med.

Jeg er glad for de bånd, der blev knyttet mellem mine forældre og en endnu ældre kollega. Vi børn prøver at holde fat i de bånd, og jeg håber, vi kan hjælpe, så alderdommens skrøbeligheder ikke vælter personen helt.

Landmanden og jeg kørte ned til min far i går aftes med aftensmad, og vi fik et par hyggelige timer sammen. I går genopfriskede vi mine forældres tur til Nordkap, og igen mindede det mig om, hvor dejligt det er, at min mor altid skrev små noter undervejs og bagefter lavede en mappe om rejserne. Jeg må og skal have lavet system i vores billeder, og hvor ville det være godt, hvis jeg kunne finde ud af at lave back-up af bloggen, her står der jo også mange minder og historier om mit liv.


Udenfor er verdenen hvid, om lidt drager jeg ud i den, så jeg kan komme nyklippet på arbejde.

6 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at læse om jeres nære bånd til din far, og at I kan snakke om dejlige oplevelser med ham via din mors mapper. Måske vi andre også skulle huske at skive ned til vores kære?

    SvarSlet
  2. Jeg tænker også nogen gange på, at jeg gerne ville være sikker på, at alle mine griflerier på bloggen blev gemt. Men jeg aner ikke, hvordan man gør. Og ved heller ikke, om man kan risikere, at det hele pludselig en dag er væk (GISP!)

    SvarSlet
  3. Lene, paa en eller anden maerkvaerdig maade staar din far mig saa naer. Jeg elsker naar du skriver om ham og jeg haaber jeg kan vaere for mine foraeldre hvad du er/var for din/e.
    Nyd sneen - og det nyklippede haar.

    SvarSlet
  4. Madame, når vi sidder der og læser og kigger billeder, så kommer minderne jo med det samme, og så fortæller han faktisk noget før jeg får fundet det frem :-)

    Anette, det sidste er det værste ;-) mine børn er lidt sure over at jeg ikke har gemt teksterne på computeren, så det gør jeg nu :-)

    Tak Tina, det gør mig glad at læse dine ord :-)

    SvarSlet
  5. Backup! Det har jeg da ikke skænket en tanke...
    Det er da klart, at man er nødt til at forholde sig til, at hele skidtet bare kan forsvinde fra den ene dag til den anden.
    Thanks - jeg tænker lige...

    Jeg er meget glad for, at min ene søster bor hos vores far. Selv om jeg tit kigger ind og ser, hvordan det går, er det ikke det samme som, at der altid er nogen omkring ham.

    SvarSlet
  6. Ellen, hvis du kommer frem med en måde, det kan gøres på, så ville jeg blive glad :-)

    Vi er tre søstre der bor her i jylland og sammen med tilsyn fra hjemmehjælp går det godt.

    SvarSlet