fredag, marts 06, 2009

EN DUFT AF…..

Nu er jeg så tilbage i byen, hvor jeg hurtigt kan smutte hen og få handlet de ting, jeg har brug for. Jeg er ikke shopper, så lange ture ind til byen er ikke mig, med mindre jeg er i godt selskab, så synes jeg det er rigtig hyggeligt.

Normalt køber jeg te i Kronen, men jeg har længe haft et godt øje til en lille butik på hjørnet af Reberbansgade og Urbansgade. I dag skulle det være, så jeg smuttede ud af hovedindgangen på sygehuset og gik til højre hen ad den travle og snævre gade med masser af små fast-food butikker, men også andre spændende butikker.

Fru Ronne var helt klart et besøg værd, duften af te blandede sig med duften af kaffe og chokolade. Jeg duftede og købte flere forskellige slags te, som nu skal prøvesmages i weekenden. En flaske hyldebærsaft kom også med i tasken, alt det hjemmelavede er brugt, og herhjemme snøfter en forkølet landmand, så der skal fyldes på med gode vitaminer.

Inden jeg nåede ud af butikken kom jeg også til at købe hjemmelavede flødeboller, uhm hvor var de gode.

Vi er godt brugte, når vi går fra arbejde, det er som at starte et nyt sted, hele tiden støder man på en ny ting, man skal bruge, og hvor var det nu lige, at det stod. Om 14 dage håber jeg, at den vante rytme er fundet, og at der bliver overskud til andet end arbejde og sofastudering.Men en sofa, en flødebolle og en god kop te er nu heller ikke sådan at foragte ;-)

7 kommentarer:

  1. sådan kan man pludselig trænge til lidt sødt :-)....god weekend Lene

    SvarSlet
  2. Anne, ja og hvor kom den trang da fra ;-) tak i lige måde

    SvarSlet
  3. Uhm, det lyder som starten på en rigtig god weekend, og en rigtig hyggelig butik du har været i .
    God weekend

    SvarSlet
  4. Pernille, tak i lige måde og velkommen her, og det er ikke sidste gang jeg kommer i den butik :-)

    SvarSlet
  5. Yes, flødeboller hjælper på rigtig mange ting, men det gør te og hyldebær også. Håber du får samlet kræfter. Go' weekend til dig :)

    SvarSlet
  6. Tak i lige måde Jette, men jeg gad da godt hjemmelavet leverpostej på en grovbolle ;-)

    SvarSlet
  7. Sidst jeg var på Nord stod jeg med næsen presset mod ruden til den butik :)

    Det bliver skønt, når det hele bliver lidt mere hverdag.

    SvarSlet