fredag, november 11, 2011

DER ER SÅ MEGET MAN VED

Det er ikke det samme, som at man efterlever det.

Eksempelvis har ethvert dameblad eller selvindsigtsblad haft artikler med: du kan ikke ændre på andres væremåde, du kan alene ændre på din måde at håndtere de reaktioner/følelser, andres væremåder vækker hos dig.

Jeg øver mig rigtig meget i den tilgang, men det er godt nok svært. Det var meget nemmere, hvis de andre ville ændre sig!

Jeg ville gå så vidt at kalde det for himmelsk, hvis det skete ;-)

Det var også himmelsk at se solen i dag efter så mange gråvejrsdage.

P1020674

Du kan se flere himmelske billeder her.

13 kommentarer:

  1. hehe, ja unægteligt letter hvis andre ændrede sig..Flot himmelsk billede..;D God fredag aften til dig..

    SvarSlet
  2. Ikke en gang himmelen kan vi endre på. Her er den imidlertid både spennende og vakker

    SvarSlet
  3. Tak i lige måde Annemarie. det er da besværligt at skulle forholde sig til sig selv :-)

    Tak TorAa, nej selv himlen må vi opgive at ændre :-)

    SvarSlet
  4. Smukt billede.
    Godt vi ikke selv kan bestemme over vejret og andre mennesker.

    SvarSlet
  5. Flot himmel, og ih hvor har du skrevet flittigt :-)
    Jeg måtte lige tilbage og kommentere dit jagtindlæg.

    Det er rigtigt, at alle autoriteter påstår, at vi ikke kan lave om på andre, men jeg er nok ikke helt enig ;-) Det tager lang tid, men det kan lade sig gøre.
    Man kan så diskutere, om de laver sig selv om, fordi de efterhånden bliver enige med mine holdninger, eller om jeg har 'ændret' deres personlighed ... hvad kom først? Hønen eller ægget?
    Jeg har da også ændret mine holdninger med tiden. Jeg kan selvfølgelig og af hensyn til mit selvværd holde fast i, at det er mig selv, der har ændret holdning, men jeg havde jo ikke ændret den, hvis ikke John var kommet frem og havde givet udgryk for sine (anderledes) holdninger, så hvem ændrer hvem?
    Men det er nok pædagogisk mest korrekt at sige, at man ikke kan ændre på andres væremåde :-)

    SvarSlet
  6. - vakkert...
    Ha en fin helg
    Klem fra Mette

    SvarSlet
  7. Tak Monika :-)

    Landbohaven, ja ved nærmere eftertanke, så vil det vist skabe kaos :-)

    Ellen, vi ændrer os jo pga vores omgang med andre,men det jeg tænker på er f.eks. når man gentagne gange bliver sur over andres adfærd og tænker, hvorfor kan de ikke se, at jeg har brug for hjælp eller noget andet.Jeg kunne i stedet vælge at sige det irriterer mig når ... eller jeg bliver såret når ... eller vil du gøre det her.... Men det er så besværligt at skulle tydeliggøre, hvad jeg forventer, det er nemmere hvis folk gør det af sig selv :-)

    Tak miss Mette :-)Og en god weekend til dig også :-)

    SvarSlet
  8. Flot himmel.
    Dit indlæg fik mig til at tænke på en bog, jeg har læst om "... og så møder du ikke så mange idioter mere" (http://www.oestrogen.dk/Kaerlighed-og-Erotik/Parforhold-og-Singleliv/2011/07/og-saa-moeder-du-ikke-saa-mange-idioter-mere.aspx)
    Den handler nok om det samme, som du har læst om i damebladene, og jeg kan rigtig godt lide titlen.

    SvarSlet
  9. Tak Conny, den bog lyder da som læseværdig, især titlen :-)

    SvarSlet
  10. Lettere for en selv om andre endrer seg, da slipper man besværet.

    Ha en fin søndag

    SvarSlet
  11. Flott Himmelsk bilete!!
    Og spennande grublerier ;-)

    SvarSlet
  12. Tak Mormor, ja kunne de bare ændre sig lidt, det ville være dejligt :-)

    Tak Sigrid :-)

    SvarSlet