mandag, november 28, 2011

JEG HAR GJORT SOM SAGT

Først sagde Charlotte, lav overspringshandlinger, så jeg lagde vasketøj sammen og hang mere vasketøj op.

Så sagde landmanden, gå en tur, så jeg gik 5 km.

Så sagde jeg selv, ring til en ven, så jeg ringede til en fra gruppen, og vi var vældig enige i, at vi var lettere forvirret, men også enige om, hvad underpunkterne i opgaven skulle indeholde.

MEN jeg kan ikke få det, jeg godt kan formulere, når jeg taler med andre, ned på papiret. Jeg kan overhovedet ikke diskutere fagligt og argumentere for mine valg. Det her går bare ikke. Jeg ser fjernsyn, jeg strikker, jeg spiser og spiser, men lige lidt hjælper afledningsmanøvrerne, jeg kan ikke skrive det, jeg skal skrive.

Mit arbejdsbord afspejler mit indvendige kaos.

DSC04662

Mine små hjemmelavede maskemarkører venter på, at jeg går i gang med det lækreste garn og forvandler det til en trøje til sønnen, men en engelsk opskrift kræver lige lidt mere koncentration og opmærksomhed, end jeg kan frembyde lige nu, så jeg strikker striber på et halstørklæde, selv det formåede jeg at gøre forkert.

DSC04668

MEN det ser hyggeligt ud med levende lys, som har været tændt, siden jeg gik i gang i morges. Jeg skænker endnu en kop te og forsøger igen, på et tidspunkt må jeg da få knækket koden.

DSC04661

13 kommentarer:

  1. Ring til din vejleder, eller en der har været i gang med den samme uddannelse, måske kan en af dem lige give dig det sidste lille spark til at komme rigtigt i gang :-)

    SvarSlet
  2. Nogen dage går det bare ikke.
    Jeg håber, du får hul på kokosnøden.

    God aften.

    SvarSlet
  3. Jeg må i al stilfærdighed bemærke, at dit arbejdsbord ser meget nydeligt ud efter min målstok:-)
    Mht overspringshandlinger, så tror jeg, de hjælper på den måde, at man trods alt får gjort noget og ikke føler sig helt uduelig. Og selvtillid, er nok noget af det, der også er brug for, når man kører fast. Af og til kan der komme gode tanker, mens man tænker på ingen ting og bare lader hænderne arbejde. - Men du kan måske også prøve at sove på det?

    SvarSlet
  4. Det lyder som en dag hjemme ved mig :-)
    Held og lykke med skriveriet.

    SvarSlet
  5. Det hedder proces og skulle være meget sundt - men frygtelig frustrerende at være midt i! Jeg håber sammenhængen åbenbarer sig for dig imorgen!

    SvarSlet
  6. Skriv, skriv, skriv alt det du siger eller tænker.
    Når du har skrevet 3 sider, er der helt sikkert 1/2 der kan bruges;)
    Ja jeg ved godt at det er nemt at være kæk når jeg sidder her og kæmper med formuleringen af bløde babyfutter.
    Men du får kærlige tanker og et blidt puf i ryggen fra mig til dig:)

    SvarSlet
  7. For filen da, Lene - sikke noget hø, når nu du bare SKAL skrive et eller andet.
    Gid vi kunne lave et samarbejde: du taler hele tiden, jeg skriver så meget jeg kan fange. Det har jeg prøvet før, og det virker. Men vi er lidt langt fra hinanden, sådan rent fysisk...
    Pøjpøj; jeg sender antiblokeringstanker her fra England.

    SvarSlet
  8. Inge, vejlederen skal jeg tale med på torsdag, men jeg skulle gerne have noget skrevet inden da :-) Men jeg har fået mails fra de andre i gruppen :-)

    Tak Eva, nu er der i hvert fald skrevet noget, så må det ændres efter vejledningen :-)

    Tak Charlotte og tak for rådet, for du har ret, det var dejligt at gøre noget aktivt i stedet for passivt at falde hen i frustration. Og jeg faldt i søvn efter aftensmaden, så derfor sidder jeg nu og natteskriver :-)

    Tak i lige måde Marianne :-)

    Oline, jeg håber også, nu har jeg da fået skrevet 1 side uden at kigge kritisk på det, det sker i morgen :-)

    Tak Hanne og da jeg ikke kunne sove, tog jeg dit råd til mig og skrev :-)

    Tak Ellen, og du er sent oppe som mig ;-) eller er du? Jeg kan ikke helt regne tidsforskellen ud her midt om natten. Det ville være dejligt at få skrivehjælp fra dig, men jeg synes, jeg kunne mærke antiblokeringstankerne :-)

    SvarSlet
  9. Håber du er godt i gang nu ;-) Som andre har været inde på, så drejer det sig vist i øjeblikket kun om at komme i gang med processkrivningen. Skriv, skriv. Skriv så meget du kan. I og med du får det ned på papiret, får du det bearbejdet og kan bedre se, hvor du vil/skal hen med det hele. Til sidst kommer den resultat-orienterede redigering. De færreste, hvis nogen, kan nemlig sætte sig ned at skrive det hele rigtigt i første hug.

    SvarSlet
  10. Miri, træls er det rigtige ord :-) men nu har jeg da fået noget på papiret :-)

    Tak Laila, du har ret og jeg har også skrevet, men det føltes helt forkert indtil i nat, da fik jeg startet på en anden måde, så nu håber jeg, det går fremad :-)

    SvarSlet
  11. Håber at inspirationen er kommet til dig.... Jeg arbejder bedste under pres... og når jeg kun har meget lidt tid så kommer det hele automatisk til mig. Måske fordi jeg immellemtiden drøner rundt og laver alt muligt andet?

    SvarSlet
  12. Tak Marianne, jeg håber stadig på det samme :-) Nu vil jeg sætte tidsintervaller af,hvor jeg SKAL skrive et eller andet, så ser jeg i aften, om ikke der kom noget brugbart ud af det :-)

    SvarSlet