mandag, november 28, 2011

STILHED

Den eneste lyd lige nu er brændeovnens knitren og lyden fra mine fingres tryk på tastaturet, ellers er der helt stille i huset. En vældig kontrast til gårsdagens høje lyde udenfor, som konstant mindede os om naturens kræfter.

Lyset er tændt over spisebordet, hvor den bærbare er startet op, bøger ligger spredt ud over bordet sammen med noter og venter på en opgaveskribent. Adventslyset er tændt, men ikke det samme som i går, for lige før jeg var ved at falde i søvn, slog det mig, jeg skal da starte med de høje lys først, de skal jo brænde længst! Vasketøjet er sat over, for det skal nydes, at jeg nu har hjemmearbejdsdag, og derfor kan gå til og fra arbejdsbordet. Brændeovnens luer er med til at gøre stuen til et lunt og lyst sted trods mørket udenfor. Nu vil jeg skænke mig selv en kop te og et glas vand og sætte mig ved arbejdsbordet.

P1020817

Må du få en dag med plads til lyspunkter og varmeskabende øjeblikke.

8 kommentarer:

  1. God vind med opgaveskrivning nu hvor vinden ellers er løjet af ;-)

    SvarSlet
  2. Dejligt at du er kommet til tastaturet Lene. Jeg ønsker dig en god og stille dag.

    SvarSlet
  3. God arbejdslyst. Her holdes barnets første sygedag. Hun er heldigvis ikke mere syg end at hun leger med kattekillingerne på stuegulvet, så når det nu ikke kan være anderledes er det såmænd ganske hyggeligt med en uventet fridag.

    SvarSlet
  4. Her er også stille etter stormen. Med strålende sol nå på formiddagen. Hjelpes meg som det blåste i går!!

    Håper arbeidslysten hjelper deg i vei med lesing og oppgaveskriving.

    Du er flink! Jeg heier på deg!

    Nydelig novembermandag ønskes deg.

    SvarSlet
  5. Tak Liselotte :-) til gengæld er der storm i min hjerne, jeg har helt tabt gnisten, suk.

    Tak Inge, jeg er stoppet med skriveriet igen, desværre ;-)

    Tak Laura, god bedring og god hjemmehyggedag :-)

    Tak Elisabeth, dejligt med lidt heppen, for jeg kan slet ikke formulere mig ;-)

    SvarSlet
  6. Sidder i min frokostpause og lader varmen fra din stue brede sig. Også her drikkes the og vand.
    Og så ser jeg, at du er gået i stå. Så er det nu, der skal laves overspringshandlinger! Man får udrettet så meget og får energi og ideer! - OK, det var bare et forslag:-)

    SvarSlet
  7. Min dag startede godt, men gik lige for 10 minutter siden over til at være skidt, fordi Charlottes bil punkterede på vej hjem fra vores shoppetur, så hun nu ikke selv kan hente sine børn fra skole.
    Må din dag blive omvendt, så den ender lidt bedre og din skriveblokade kan gå over så hurtigt som muligt :-)

    SvarSlet
  8. Tak Charlotte, jeg gjorde som du sagde, selv om mine overspringshandlinger normalt mere er fjernsyns-og blogkiggeri :-)Hvornår virker det :-)

    Tak Ellen, for dine ønsker, jeg håber snart de virker :-) Og jeg håber I fik børnene hjem.

    SvarSlet