onsdag, november 28, 2012

TIDEN GÅR

og jeg går med. I går nåede jeg udover vejledning også at komme i blodbanken og besøge mine kolleger. Blodbanken var en pludselig indskydelse, egentlig kørte jeg rundt for at finde parkeringsplads ved sygehuset, så jeg kunne besøge mine kolleger, da jeg så P-skiltet for bloddonorer, og så kom jeg i tanke om en sms, jeg havde fået, om at de manglede mit blod.

Jeg nyder den halve time, det tager at blive tappet, i går lukkede jeg øjnene og slappede fuldstændig af. Jeg fik dog også tid til at nyde deres solbærsaft og chokolade. Den unge sygeplejerske var ikke helt sikker på, det var en god ide med at blive tappet, for de havde erfaring med, at den halve liter blod, man afgiver, faktisk kunne lave ravage, når man var stresset pga eksamen. Flere studerende havde oplevet at de mistede dyrebar tid til forberedelse, fordi de var trætte og ikke kunne koncentrere sig. Det mente jeg nu ikke kunne være et problem, så vi gik i gang. Blodprocenten var smuk, blodtrykket knapt så smukt, det kunne godt signalere, at den unge sygeplejerskes erfaring også gjaldt en gammel garvet sygeplejerske. Jeg har nu ikke mærket noget til eftervirkninger, men jeg brugte også min tid i går på meget andet end eksamen.

Det var ren nydelse at se mine kolleger, hold da helt op som jeg savner dem. Jeg glæder mig til at komme tilbage, jeg glæder mig helt vildt! Der er mange forandringer på vej for mit lille afsnit, vi glæder os, og samtidig er vi lidt bange for, hvad de forandringer kommer til at betyde. For nogle af mine kolleger er der andre forandringer på vej, en sad og hvilede armene på en lille “fodbold”mave, en anden ville gerne hvile armene på samme måde, men det må hun vente et par måneder med :-) En tredje har fået “fodbolden” ud og er lige startet på arbejde igen. Og så sad vi andre og mindedes, akkeja som vi dog mindedes. Både fruen her, hvis børn er på mine kollegers alder og dem, der nu havde fået skolebørn. Tiden går, og vi går med.

Nu vil jeg gøre mig klar til at køre nok en tur, for de bøger, som min vejleder også syntes, jeg skulle opgive sider fra, er først kommet til byen i dag. Visse dage gad jeg godt at kunne cykle til skole/arbejde. Men jeg sætter julemusik på og synger mig frem, “All I want for Christmas is youuuuuuuuuuuu” og nu får jeg pludselig lyst til at se den her film.

Må din dag give dig tid til at nyde menneskene omkring dig.

Og jeg har overhovedet ikke tid til fotojagter i dagslys, så her er et taget efter gåturen i mørket i aftes.

DSC06120

16 kommentarer:

  1. Lyder som en god dag, hvor du både gav og modtog.. :-)
    Du må have en rigtig god dag, måske du når ud i lyset i dag..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, lige nu sidder jeg på skolen og nyder lyset udenfor, men har glemt mit kamera! :-)

      Slet
    2. Du må ønske dig en iPhone, så har du altid et godt kamera med dig.. Hvis du husker den.. :-)

      Slet
    3. Inge, hov hov så glemsom er jeg heller ikke ;-)

      Slet
  2. Flot mørkefoto! Godt, at en ung sygeplejerske kan prikke lidt til en mere garvet og sørge for, at hun, den garvede, er obs på at passe på sig selv. Hyggeligt med fodboldmaver - og åh ja, så mindes man :-) Ha' en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fruen i midten, unge sygeplejersker er tit de klogeste :-)

      Slet
  3. Hørtes ut som en hyggelig gårdsdag. Jeg sysn du er sej, Lene med dine studier og eksamener. Virkelig som du står på. Dyktig er du.

    Maria Careys noe hese men flotte stemme gir energi på en ellers mørk novemberonsdag. Herlig!
    Love Actually had jet ikke sett. Skal opp på To do lista mi for desember. Takk for tips!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elisabeth, jeg synes det er sjovt, og det giver jo motivation og energi til at lære. Love Actually er en dejlig, sød, sjov og hjertevarm julefilm, sådan nogle elsker jeg :-)

      Slet
  4. Ja tiden går, og jeg synes den går hurtigere jo ældre jeg bliver..En god dag til dig..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, men lige nu synes du nok tiden går lidt langsom i ventetiden på at "fodbolden" forvandler sig til en lille dreng ;-)

      Slet
  5. Jeg kan godt forstå, at du glæder dig til at komme tilbage til dine kolleger - og det viser også at I har et godt arbejdsklima. Hvor længe har du egentlig været væk fra dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det må vist være knap 6 uger nu :-) men næste weekend (ikke denne weekend) starter jeg i aftenvagt, så kører det igen :-)

      Slet
  6. Ja på den ventetid går tiden langsomt..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, det tænkte jeg nok :-)

      Slet
  7. Hold da op - så er man altså hårdt spændt for, hvis man er nødt til at få tappet blod for at kunne give sig selv ½ times afslapning ;-)
    Jeg håber ikke, din unge kollega havde ret, for det sidste du behøver lige nu, er da at være for træt til at tage det sidste nøk :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, bare rolig, så slemt står det dog ikke til, Men når jeg bliver placeret på en briks med benene oppe og behagelig halvsiddende stillig, så kan jeg godt mærke, at jeg er mere træt end vanligt :-)
      Lige nu skal jeg absolut ikke have målt blodtrykket, for internetforbindelsen er syg, den er megalangsom!

      Slet