lørdag, december 01, 2012

MORGENGRY

Kunne jeg vise billeder på bloggen, hvad jeg stadig ikke kan, kunne du se min morgenstund gå fra mørke til lys.

Sneen udenfor lyste op i mørket, da jeg klokken syv tændte for computeren. Solen var lige dukket op, da Istvan senere vågnede og gøede højt af avisbilen. Det røde skær fra solen gav en smuk baggrund til de sorte silhuetter af træerne. Kulden bredte sig i min krop, så jeg skyndte mig at få ild i brændeovnen. Lyset er nu brudt igennem, hvor jeg har dækket morgenbord og luner boller i ovnen. På bordet står nylavet marmelade fra i går. Noget skulle jeg jo foretage mig som overspringshandling, når jeg ikke kunne surfe rundt på nettet. Jeg kunne nærmest kun pjaske lidt i vandkanten, hvis vi skal blive ved hav-metaforen.

Læsningen tager længere tid end beregnet, jeg har jo læst det før, men nu skriver jeg ned i håb om bagefter at kunne se sammenhænge og forskelle og se hvad jeg skal tage med i min præsentation. Måske er det ikke den rette metode, men det kan tiden kun vise. Jeg håber, at jeg også går fra mørke til lys.

PS: jeg skriver stadig: skrive ned, selvom jeg jo reelt ikke skriver ned på papir, men ind(?) på computer, eller hvad skriver man?

God lørdag til dig.

14 kommentarer:

  1. Du må ha' en god dag.. Man kan både skrive ned, skrive op, skrive ud, skrive ind og skrive af... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, så bare jeg skriver, så går det nok :-)

      Slet
  2. holder med Inge mht skriveretning - man kan også skrive lige og på skrå - det vigtigste er indholdet! Og det er vel det, du kæmper med.
    Til dagens arbejde får du lige et Churchill-citat fra mit køleskab:
    "Never, never, never give up!" (og han vandt krigen)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, tak for citatet og smilet, det fremkaldte. Min hjerne rumsterer i den grad, men fordi jeg læser om læring, så ved jeg, at det er fordi hjernen er ved at nedbryde og omstrukturere mine mentale skemaer :-)

      Slet
  3. Vil nok nærmest mene at man skriver ind på en computer og ud på en printer. Og ned på papir og op på en tavle eller på en liste... sådan ca.

    Men tror nu nok nærmest at det er ligegyldigt hvad man gør - bare man gør det ordentligt. Især når det er eksamensmateriale.

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, så jeg fortsætter med at skrive ind og ned, men ikke på :-) Og jeg håber at jeg gør det ordentligt, det her er en mundtlig eksamen, så det skriftlige er kun til mig selv som en måde at huske tingene på :-)

      Slet
  4. Du maler billederne med dine ord .)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, tak, det er det i hvert fald det jeg prøver :-)

      Slet
  5. Der er mange måder at skrive på, både bogstaveligt og i overført betydning.
    Det er heller ikke det samme at afskrive noget og skrive noget af ;-)
    God skrive- og læselyst :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, sproget er en finurlig størrelse :-)

      Slet
  6. Sådan som du beskriver solopgangen så kan jeg se den for mig..Håber du har fået skrevet nogle gode tanker ned og ind..;-D God lørdag aften..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, jeg får i hvert fald tænkt meget, så håber jeg at noget af det bliver inde i hjernen ;-)

      Slet
  7. Jeg vil også mene at man skriver ind på en computer.

    Du danner fine billeder på nethinden med dine ord, så det gør ikke så meget, at du ikke kan vise billeder, men hvorfor kan du egentlig ikke det? Er det noget med dit webhotel?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, jeg fortsætter med at skrive ind :-) Vores net blev meget langsomt i torsdags, fredag melder de , at det er ordnet. Det betød kun at nu kunne jeg komme lidt hurtigere ind på hjemmesider, men jeg kan ikke eks. sende indlæg med billeder eller spille wordfeud, det er nettet stadig for langsomt til. Jeg har ikke forstand på det, men nu siger de, at det har noget at gøre med at vi har en stationær IPadresse, som er koblet til forældet udstyr på centralen??? Det vil de så ændre på mandag.

      Slet