mandag, december 31, 2012

STILLE DAG

Udenfor er det gråt, vådt og blæsende, jeg kryber sammen i sofaen med en kop te i håb om, at næsen og halsen blot driller lidt, nu hvor jeg har kundgjort, at jeg aldrig er syg. Det plejer vanligvis kun at blive til en forkølelse, sidste gang var vist i 2010, så jeg har da noget at have min optimisme i. Landmanden og sønnen er over deres hårde forkølelse, gløgg og te med rom var midlet til at jage bacillerne væk. Det må jeg hellere vente med til ved midnatstid. Landmanden arbejder i kartoflerne i dag. Der er en del af kartoflerne, som skal sættes til side som læggekartofler, men først skal de små pillekartofler sorteres fra, dem er der godt salg i året rundt. Det er dem, du møder i butikken som små pakker, klar til at smide i ovnen, mikroovnen eller i gryden. Jeg skal i aftenvagt, så formiddagen er gået med at få ryddet op, vaske tøj, støvsuge og få lavet min mors karryæblesovs, som skal akkompagnere landmandens nytårsaftenmenu bestående af hamburgerryg og kartofler. Ingen grøntsager har han bestemt, fint nok for mig, jeg skal have luksussmørrebrød på arbejde, vi valgte den nemme bestilling, for hvem ved, om vi har tid til en lang spisepause?

På denne sidste dag i året vil jeg ønske jer alle et glædeligt og velsignet Nytår. Pas på jer selv og jeres kære.

P1050149

34 kommentarer:

  1. Ja håper det ikke blir noe annet enn litt kriblinger i halsen din.
    Et velsignet godt nytt år til deg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Astrid :-) Dejligt med en dag med tid til te, sofa og fjernsynskigning :-)

      Slet
  2. God bedring - hvis du skulle blive syg ;-)
    Og et rigtig godt nytår til dig, Lene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, syg er jeg ikke, men snotforkølet er jeg :-)

      Slet
  3. Tak og jeg skynder mig at sende en hilsen med et ønske om et rigtigt godt samt lykkebringende nyt år til dig og dine.

    SvarSlet
  4. Rigtig godt nytår til dig og landmanden - og så håber jeg, at din vagt bliver med plads til at hygge for både personale og patienter.

    PS - min hals driller også, men jeg tror på, at det ikke bliver det noget ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liselotte, der blev tid til at hygge, det var stille og roligt :-) Håber din hals kun drillede og ikke blev til mere.

      Slet
  5. Rigtig godt nytår til jer begge og tak for det gamle år :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Miri, det har været hyggeligt at følge dig :-)

      Slet
  6. Godt Nytår, kære Lene. Jeg håber at du kommer rask og frisk ind i det nye år og jeg glæder mig forfærdeligt til snarligt IRL-gensyn :-)
    Knus fra et cetera

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Et cetera, jeg glæder mig også :-)

      Slet
  7. Godt nytår, Lene og tak for det gamle. Jeg får slet ikke kommenteret på din blog, fordi det er nærmest umuligt fra iPad(i hvert fald for mig åbenbart...) Jeg håber du får en stille vagt og kommer godt ind i det nye år!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pollyanna, det er da træls at iPad sådan driller. Jeg fik en stille vagt :-)

      Slet
  8. Godt nytår Lene; jeg håber, du får en stille nytårsaften på din afdeling og at der bliver plads til en god lang spisepause.

    Vi ses i blogland i 2013.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, vi fik tid til spisning, og nytårstale sammen med patienterne :-)

      Slet
  9. Godt nytår til dig og dine. Og god bedring. Håber du får en dejlig arbejdsnytårsaften. Godt der er nogen der vil. Kh Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe, og jeg tog gerne nytårsaften, jeg slap jo dermed for juleaften :-)

      Slet
  10. Godt nytår til dig og din familie ... og god arbejdslyst, du får en hyggelig aften alligevel :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tove, vi fik en dejlig aften :-)

      Slet
  11. Et velsignet Godt Nytår til dig og dine. Håber du klarer at holde bacillerne på afstand. Knus og varme hilsner fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fru Jensen, bacillerne trives, men de får modspil :-)

      Slet
  12. Tak Lene, du og landmanden ønskes også et godt nytår, håber du får jaget bacillerne på flugt..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, jeg gør mit bedste :-)

      Slet
  13. God bedring og godt nytår.

    SvarSlet
  14. Godt Nytår - glæder mig til at læse med hos dig i 2013
    kh Anette

    SvarSlet
  15. Rigtig godt nytår til dig, Landmanden og jeres kære. Jeg håber, at forkølelsen hørte 2012 til og nu er fortid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, hvis vi nu lader 2012 strække sig lidt ind i 2013, så håber jeg dit ønske går i opfyldelse :-)

      Slet
  16. Rigtig godt nytår til jer deroppe i det dejlige nord.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge og nyd nu solen og varmen :-)

      Slet
  17. Tak - og et godt nyt år til dig og dine!

    SvarSlet