onsdag, september 19, 2018

"studenterkørsel" og en lang vagt

For fem år siden fik mine skøre og dejlige kolleger en ide. En af kollegerne havde sukket over, at hun aldrig havde prøvet studenterkørsel (fordi hun ikke var student). Det mente nogle af de andre, at det måtte der laves om på. Så vi drog af sted på kørsel rundt om til masser af kolleger. Det kan du læse mere om her.

Siden har afdelingen gentaget successen for nogle år siden. Og i år skulle det ske igen. Alle ville gerne med, ikke alle kunne komme med, for der skal jo være nogen, der passer patienterne. Jeg meldte mig frivilligt sammen med andre til at arbejde. Resten af kollegerne i dag, aften og nattevagt blev fundet ved lodtrækning. I morgen skal det løbe ad staben, de starter busturen klokken syv. De har mange, de skal besøge. Der er fuldstændig som ved studenterkørsel besluttet, hvornår og hvor der spises morgenmad og frokost. Aftensmaden foregår hos en af arrangørerne, og for dem, der har fri næste dag skal der vist feste igennem. (Jeg har rigtig mange unge kolleger). Omkring klokken 15 henter de de dagvagter, der vil med. For mit vedkommende havde jeg kun meldt mig til aftensmaden, for jeg har jo også folk herhjemme, som jeg godt ville se til.

Det kommer så ikke til at ske, for uheldigvis er der kommet sygemeldinger til aftenvagten og nattevagten i morgen, og min leder kunne ikke finde en erfaren sygeplejerske, der kunne tage trombolysetjansen. Hun og jeg deler så vagten, hun havde i forvejen selv planlagt med at tage en nattevagt, så hun kommer ind sidst på aftenen og afløser mig.

For at være sikker på at jeg forhåbentlig får en god nats søvn i nat, har jeg været nødt til at melde fra til koraften. Jeg bliver ganske enkelt alt for glad, alt for vågen og alt for høj af at synge gospel, det går ikke forud for en 14 timers vagt.

Jeg håber, de får en perfekt "studenterkørseldag" og jeg vil nyde at være sammen med patienterne og gode kolleger i morgen.

Efteråret brager frem og efter fem dage, hvor jeg ikke har skullet op klokken fem, ja så kan jeg konstatere nu, at jeg ikke blot stod op i mørke, men også skulle køre i mørke i morges på vej til arbejde. 


14 kommentarer:

  1. Hvilken fantastisk ide at køre studenterkørsel til kolleger. Vi havde 'tour-de-chambre' før vores julefrokost sidste år. Det er lidt det samme, bare på arbejde (og I kan nok ikke rigtigt tillade jer at gøre det, når nu I kun har 1 fælleskontor og resten er patienternes værelser).
    Mette L (fra en seng i Stockholm, i et hotelvær. uden vinduer!!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, det var da også en hyggelig ide. Håber du fandt hvile i værelset uden vinduer.

      Slet
  2. Hvor er det fantastisk at der er overskud til at arrangere den slags. Og sikke en god idé. Jeg håber det klares uden yderligere sygemeldinger, så mange kan komme med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er vist de her sociale ting, der giver overskud i hverdagen. Ikke flere sygemeldinger. og jeg tror de var 36 til spisning om aftenen.

      Slet
  3. Jeg håber, de får en god dag - dine studenterkollegaer.
    Jeg har kørt studenterkørsel (HH i 1983), men ikke hjem til mig selv, (jeg var flyttet hjemmefra), men rundt i Aalborg, vi gad ikke køre til Arden (og jeg var ligeglad). På vores kørsel var der en, som blev så fuld, at han blev lagt i seng, det første sted vi besøgte, og så var han klar, da vi var færdige med at køre - håber, at dine unge kollegaer klarer det lidt bedre.

    SvarSlet
    Svar
    1. De havde en skøn dag, kan jeg se af billeder på facebook :-) Jeg tror ikke fuldhedsgraden er den samme som da nogen af dem blev studenter.

      Slet
  4. Sjov ide! Og dine kolleger opfører sig nok noget mere fornuftigt end dagens studenter (puh, hvor lyder jeg som en sur gammel mokke, men lige på det punkt er jeg det nok også). Det er sådanne arrangementer, der er med til at give et godt sammenhold på en arbejdsplads.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, de opfører sig helt klart mere fornuftig. Og kollegerne, der mødte ind til nattevagt var et stort grin over dagen.

      Slet
  5. Sikke en god ide med sådan en kollega-studenterkørsel. Det må være meget festligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, de havde en fest med udklædning og masser af lege i løbet af dagen :-)

      Slet
  6. Sjov ide - og jeg har det lidt lige som Conny :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er en sjov ide, og jeg tror det er mere over på Sjælland, at studenterne går lidt for meget amok. her bliver de vist bare fulde :-)

      Slet
  7. Genial ide....Håber i alle hygger, på den ene eller den anden måde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Joan, vi hyggede os også, der var ro på afdelingen, så jeg fik lavet en masse hængepartier :-)

      Slet