tirsdag, april 22, 2008

HVERDAG

Solens stråler varmer min ryg, og jeg tænker på, om jeg skal skifte til shorts, men fornuften får lov at råde. Jeg har ikke tid til en forkølelse lige nu.


Vindue efter vindue bliver vasket, fuglene kappes om at synge den smukkeste melodi til mit arbejde og ind imellem bliver den fjerne brummen af traktoren højere. Landmanden kommer forbi med gyllesprederen, han er på vej hjem for at fylde på, han ænser ikke, at jeg står og vinker, men der er også et læhegn imellem os.


Laika følger med rundt om huset, mens jeg vasker. Det her er et liv for både hund og menneske. Jeg nyder, at havedøren kan stå åben, mens jeg skræller kartofler til kartoffelmosen, og kalkunrullestegen er sat over, nu mangler jeg bare gulerodssalaten og alle vinduerne indvendig.

En forårshverdag skal man ikke kimse af.

10 kommentarer:

  1. Det har været endnu en dag med skønt vejr. Jeg nyder det også i høj grad. Nej man skal bestemt ikke kimse af en forårshverdag ;)

    SvarSlet
  2. Så kan man tale om at gøre skinnende rent ;)

    SvarSlet
  3. En forårshverdag er da ikke at kimse - med solskin og dejlige omgivelser. Lugten fra gyllesprederen kan vel lukkes ude.

    SvarSlet
  4. "Jeg holder af hverdagen ... mest af alt holder jeg af hverdagen..."

    Det var sande ord, fra Onkel Danny...

    SvarSlet
  5. Anette B velkommen her, og undskyld hvis du har været her før, men et velkommen kan man vel ikke få for meget af :-)
    vi må nyde vejret i fulde drag

    Husejer, nemlig :-)

    Henry, endnu kører de på marker væk fra gården, så jeg kan ikke lugte det lige nu :-)

    Lizelotte, sådan er det nemlig :-)

    SvarSlet
  6. Dejligt med forår og sol.
    Nyvaskede vinduer både ude og inde, wow det er noget af et projekt- dejligt når det er gjort

    SvarSlet
  7. Lis, vinduerne inde nåede jeg så ikke :-) de må tages en anden gang.

    SvarSlet
  8. Altså Lene - dit energi bundt. Vinduespudsning - det kan du også tro der trænger til her. Især nu hvor solens stråler står ind af vinduet...

    SvarSlet
  9. Sikke et vindue til verden du her gav os.
    Tak for det - jeg bøjer nakken og arbejder videre ;-)

    SvarSlet
  10. Marianne, energibundtet føler sig meget træt nu :-)

    Conny, håber du har fået fri nu :-)

    SvarSlet