fredag, januar 23, 2009

PELIKAN

Kroppen er tung og træt, blodårerne gennemstrømmes af frisk iltet blod, der er myldretid i huden, den halve pelikan tog mig med på en lang tur.

I Forms sidste blad slår til lyd for traveture eller som det hedder på moderne dansk power walk. Påstanden er at man lettere taber sig med traveturene end med løb, fordi man ofte kommer til at spise eller drikke mere efter en god løbetur, og hermed indtager de kalorier, man lige har forbrændt.

Hvorimod en rask travetur ikke gør en sulten på samme måde. Man skal dog op på over 16 000 skridt om dagen og mindst en halv til en times samlet travetur om dagen, for at det virker.


Det er godt at gå op af bakker, så man kan få pulsen op, så jeg gik på jagt efter bakker her i det flade område.


20 minutters gang herfra ligger ikke en bakke men et bjerg! Sandelsbjerg har været genstand for mange historier, dengang den rakte op over mosen som et vartegn. I dag ser man den knapt nok for træerne omkring den. Laika og jeg tog flere ture op af bjerget og ned igen.


Laika syntes godt nok, jeg var langsom, og hun mente helt sikkert, at al det fotograferen var et skalkeskjul for at få vejret.


Nu er jeg vist klar til det sidste arbejdstræk, før weekenden skal nydes sammen med landmanden og datteren, som kommer hjem i aften.

12 kommentarer:

  1. Hvor er du - og Lekia - helt vildt seje - men du trænger da ikke til at tabe dig :)

    SvarSlet
  2. Helle jeg har taget 6 kg på, som bare ikke vil forsvinde ;-) og de irriterer mig.

    SvarSlet
  3. Nøjjjjj, hvor er du god Lene. 16000 skridt - det er altså vildt langt.
    Det er det samme antal kilo hos mig, vi må danne en støttegruppe ;o)

    SvarSlet
  4. Sister, jeg gik ikke 16 000 skridt ;-) det er anbefalingen fra I Form :-)
    jeg gik i en time, og det er nok ca. 7-800 skridt

    Vi danner en støttegruppe, den er jeg med på :-)

    SvarSlet
  5. Håber at du har glemt et 0 :D

    Dejligt at vi kan støtte hinanden i, at vi vejer for meget ;o)

    SvarSlet
  6. ha ha sister,bare rolig jeg har glemt et 0 :-)

    Vi er gamle og overvægtige, men vi er dejlige :-)

    SvarSlet
  7. Tal for dig selv mht. "gamle" - men overvægtige og dejlige - DET er vi.

    SvarSlet
  8. OK sister, jeg troede ikke du havde aldersangst ;-)

    SvarSlet
  9. Hallo... kan jeg komme med i støtte gruppen. De 6-8 kg VIL ikke af. Må tænke over dét, Lene siger med at spise mere/mindre efter en løbetur.... ;)

    SvarSlet
  10. Jette, du er hermed inkluderet :-)

    SvarSlet
  11. Det har jeg heller ikke, og det bliver da vist en stor støttegruppe, måske den er værdi til facebook :D

    SvarSlet
  12. Sister, det regnede jeg heller ikke med ;-)
    vi er vist mange, der kan støtte hinanden :-) men jeg er altså ikke med i det dersens facebook :-)

    SvarSlet