torsdag, juli 26, 2012

GLAD I MAVEN

Dagens fridag startede i går aftes med dejlig mad, genopfriskning af Ludo og erkendelsen af at landmanden altid vinder de der brætspil. Bagefter en lille snak med søn og svigerdatter over Skype, forbindelsen var dårlig i den nationalpark, de var i, så vi gik over til at skrive sammen i stedet. Skype er tændt igen i aften, hvis nu de fik lyst til at snakke, men de har nok travlt med at suge indtryk til sig, for de skulle til Grand Canyon i dag.

Aftensmaden onsdag


Fridagen fortsatte i dag med små opgaver hjemme for bagefter at nyde sol og varme på sommerhusets terrasse sammen med datteren.
Der er blevet læst bøger, spist frokost, solet, løbet tur og til sidst lokkede datteren mig til vandet og i vandet. Som barn var jeg en vandhund, hvor sommerferie kun gik ud på at komme så mange gange i vandet om dagen som muligt, nu synes jeg, at det er så besværligt med det sand og kroppen klør så meget osv. MEN det var DEJLIGT, og jeg takkede datteren for at være så insisterende.


Datterens lækre og smukke salat

Aftensmaden blev pizza fra pizzabageren midt i skoven, vi var ikke de eneste, der havde fået den ide, så vi nåede både at hænge vasketøj op og støvsuge, inden aftensolens sidste stråler skinnede på terrassen og aftensmaden.

En hund efter spil

Og fridagen forlænges til morgenstunden, for jeg skal i aftenvagt de næste tre dage, så jeg kan smide mig i sofaen med en god bog i morgen tidlig, når datteren og landmanden tager fat på deres arbejde. Det er lige til at blive glad af.

Må din fredag starte godt og fortsætte med gode takter hele dagen.

8 kommentarer:

  1. Sikke noget smukt salat, hun har lavet. Så skidt med at landmanden vinder i ludo.

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, sådan en dejlig aften overskygger landmandens even til altid at vinde :-)

      Slet
  2. Det lyder bare som om i hygger jer. Dejligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, det er ren nydelse :-)

      Slet
  3. Det er jo næsten som både at have ferie og arbejde på samme tid:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er det allerbedste ved at have sommerhus tæt på bopæl, vi forlænger lige sommerferien et stykke tid, indtil der bliver rigtig travlt på gården :-)

      Slet
  4. Dejligt når lykke og glæde kan mærkes helt ned i maven.. Jeg elsker den følelse du beskriver så fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, datteren spurgte i går, kender du det, når bare alt gør en glad. :-) så vi havde vist på samme måde i går.

      Slet