fredag, november 02, 2012

DET ER DA DERFOR!

Jeg har set lyset og fundet forklaringen!

Ellen har jo ret, og jeg forstår bedre, hvorfor klokken pludselig er langt over aften, og jeg har ikke nået andet end regnskab, som drillede. Nå ja og så stegt en hare, som vi slet ikke har appetit til, fordi eftermiddagsteen blev ved aftensmadstid med gode hjemmebragte kager (landmanden blev sendt af sted som “straf”, fordi han hele tiden forstyrrede mig med “meget vigtige” ting)

Tiden går bare hurtigere i Jylland!

P1050077

10 kommentarer:

  1. Det var da utroligt, at der skulle en sjællænder til at fortælle en ægte jyde det indlysende faktum med tiden ;-)
    Du kan bare sende resten af haren til mig, hvis det skulle være ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det indlysende er sommetider svært at se.
      Haren forvandles til en lækker vildtpie i morgen, så beklager ;-)

      Slet
  2. Hmmm mon Virum hører med som et lille stykke af Jylland? Jeg synes slet ikke jeg kan få tiden til at række til alt det jeg gerne vil nå, det er desværre mørkt når jeg kører hjemmefra og mørkt når jeg skal hjem. Jeg ved godt at sådan er det hver vinter men det irreterer mig lidt ind imellem at jeg ikke når så meget til hverdag udover indkøb, madlavning og tøjvask. Men mon ikke mange har det sådan med et job fra 8-16, ville engang i mellem ønske at mine knæ kunne holde til ældreplejen, savner både de kortere arbejdstider og arbejdet med dement-ramte mennesker, men er glad for trods alt at have et arbejde, nu hvor det er så svært at få et job. God lørdag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, håber at weekenden gav dig lidt energi, for den mørke tid sætter ofte sine begrænsninger på energikontoen også her. En af vore venner arbejder i butik,fuldtids og alligevel har hun overskud til at have zumbahold 4 aftener om ugen! Jeg er vildt imponeret.

      Slet
  3. Hahah.. og så går tiden jo også hurtigere i godt selskab.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, tiden er nærmest fløjet af sted :-)

      Slet
  4. Her i nordnorge går vi mot mørketiden, så tiden går saktere og saktere og saktere. Tiden vil stå litt stille frem til solen snur......... Men det deilige med vinteren her oppe er nordlyset, stjerneklare netter og fantastiske turer på ski eller truger. Nå fikk jeg virkelig lyst på hare...... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ildstaden, det må være fantastisk at opleve Nordlyset, men jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan det er at leve uden sollyset i måneder. Mon ikke du kan finde en haresteg et sted :-)

      Slet
  5. :) Må vist læse hvad det er Ellen skriver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, Ellen mener, at tiden i Jylland går hurtigere end på Sjælland. Jeg tror slet ikke, at det har noget at gøre med, at Ellen ofte er sammen med sin engelske familie på ferie i Jylland, hvorimod arbejde og hverdagen hører Sjælland til :-)

      Slet