onsdag, november 21, 2012

HVAD DU ØNSKER SKAL DU FÅ

og jeg beklager, hvis nogen herefter har en indre grammofonplade kørende. Til den yngre generation kan jeg oplyse, at en grammofonplade var forgængeren til CD’en. Det ved jeg da godt, din odder, kunne du måske finde på at udbryde, hvis du som min datter samler på plader og har en rejsegrammofon. Igen undskylder jeg, hvis der nu kører en indre julekalender.

Det her har nemlig overhovedet ikke noget med jul og alskens juleforberedelser at gøre. Jeg elsker at skrive indlæg til bloggen, jeg elsker at få kommentarer, men lige nu har jeg udviklet tunnelsyn og kan nærmest kun tænke i eksamensemner, så hvis du nu skulle komme med ønsker til et indlæg her, hvad kunne du så godt tænke dig at høre om?

Mens du tænker på emner, vil jeg sætte mig hen til bordet, tage et stykke A4 papir frem og forsøge at lave en mind map over alle de formidlings, vejlednings eller undervisningssituationer, jeg kunne vælge at gå op til eksamen i.

24 kommentarer:

  1. Desværre Lene, jeg er selv helt blank.. :-)
    Pøj pøj med dit oplæg til undervisning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det er helt OK :-) jeg tænker videre og tak, jeg grubler stadig :-)

      Slet

  2. Jo ser du Lene, jeg synes du gør det smadder godt. Jeg nyder at læse om din hverdag, og lige pt er det jo eksamens halløj der fylder dit liv.....om kort tid er det sikkert noget helt andet. Og jeg er med ligemeget hvor du er. Jeg nyder at høre om dine ture ud i det fri, besøg hos ungerne, det af dit job du kan løfte sløret for, landmandens gøremål osv. Du gør det godt, fortsæt med det. Hilsen Joan M.

    P.s: Pøj pøj med eksamen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine ord, Joan. Og jeg er glad for at du læser med og kommentere :-)

      Slet
  3. Jeg nyder at læse det, når folk skriver om det, de nu er optaget af. Da bliver skriftsproget mest levende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Henny, det tror jeg du har ret i. Jeg har netop sagt nej tak til et marketingsbureau, som foreslog at de kunne komme med forslag til hvad jeg skulle skrive om og så ville de linke til mig. Nej tak tænkte jeg :-)

      Slet
  4. Jeg kommer fra Inges blog og blev nysgerrig efter at se, hvorfor du efterlyser emner. Inspireret af dit indlæg kunne jeg forestille mig et indlæg om tunnelsyn og et andet om gevinsten ved at bruge MindMaps (hvilket jeg selv har gjort siden 1975). Det er Så dejligt at høre at denne prægtige metode bruges. Det kan selvfølgelig tænkes du har skrevet om emnerne tidligere, men så pyt. I øvrigt er der vel ikke noget at sige til at en vis del af bevidstheden er rettet mod eksamen, god fornøjelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jørgen, og dit forslag satte gang i tankeprocessen, så nu er et indlæg om min metode til at komme videre, når jeg føler kaos, skrevet :-)

      Slet
  5. Pyha, godt, at du allerede har fået et par forslag ... jeg har problemer nok med at finde på et emne om dagen ovre hos mig selv, så jeg er desværre ikke leveringsdygtig til dig også.
    Jeg synes faktisk også, at du klarer det udmærket selv :-D
    Man er jo nødt til at skrive om det, der fylder lige nu hos én. Det er det, der gør det ægte, som Henny også er inde på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, men nogle gange bliver jeg så træt af kun at skrive om uddannelse og mine spekulationer :-)

      Slet
  6. Hvis du har tid og lyst og overskud så vil jeg også gerne høre om mindmaps. Men egentlig synes jeg da, at du skal bruge tiden på din forestående eksamen. Blogland skal nok blive liggende (eller hængende) hvor det er - underforstået, vi er her også endnu, når du dukker op på den anden side af eksamen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, tak jeg er glad for at I er her - også selvom jeg holder en pause, men denne gang var det nu mere, fordi jeg gerne ville udfordres lidt i min tankegang :-) Og mindmapindlægget er nu udgivet.

      Slet
  7. Lene - du skriver så levende om de ting du brænder for og er dig kært. Det er det, som gør din blog levende og spændende. At du så også studerer ligesom jeg, gør, at jeg sagtens kan sætte mig i dit sted ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Tove for dine ord, og jeg er ikke så flittig med kommentarerne, men jeg læser med hos dig :-)

      Slet
  8. He, nu kører der ganske rigtigt en indre julekalender. Den med 'Anton, du har revnet dine bukser'. Men den er så sød, at det gør ikke noget.

    Jeg har det lidt som Stegemüller; lad dog være med at bryde hjernen med at underholde os på bloggen, hvis du mentalt er andre steder. Vi skal nok hænge på, til du kommer tilbage efter eksamen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, tak jeg er glad for at i bliver hængende :-)

      Slet
  9. Jeg håber bare, du har det godt og finder vej i alle teorierne! Jeg læser, både når du skriver lange indlæg om dit arbejde og mindre men dejlige om mand og børn, hund, løb, the og kartofler!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, tak fordi du læser med og kommenterer, jeg bliver så glad af at vide, at I læser med :-)

      Slet
  10. Jeg vil gerne vide:
    Hvad ville du være da du var lille?

    Pøj pøj med eksamen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine, og tak for ideen, indlægget kører allerede på den indre harddisk :-)

      Slet
  11. Som de øvrige synes jeg, man bliver beriget, hver gang man kommer til din blog. Og det er flot, du når et indlæg om dagen, hver dag. Jeg har besvær med at nå et om ugen.
    Ud over det, der allerede findes, kunne jeg tænke mig at høre mere om din læsekreds og jeres diskussioner om de bøger, I læser. For så vidt det ikke generer de andre i læsekredsen.
    Altså bare når tidens fylde bliver moden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny. Nu er det kun én bog, der læses på 10 gange, så jeg tror måske, jeg må vente til sidst med at skrive om den proces :-)

      Slet
  12. Efter en lille periode med influenza har jeg ikke været så flittig med bloglæsning, derfor skriver jeg først nu dette. Jeg har i 5 år (tror jeg) læst din blog med meget stor interesse og glæde, og jeg beundrer dig for at du har overskud til det udover alt det arbejde med studier, kartoffelbrug, din dejlige familie, gospelsang, kirkegang you name it.
    Tag de pauser der skal til, vi venter gerne.
    Kærlige knus
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, og stakkels dig, som har været nedlagt af influenza, håber du er ved at være på højkant nu :-)

      Slet