lørdag, november 10, 2012

LUFTENS HELTE

Overskriften lever sommetider sit eget liv. Jeg kan have en ide om, hvad jeg vil skrive om, og mens jeg leder efter en passende overskrift, dukker en anden overskrift op og stjæler billedet og sætter minder i gang.

Egentlig ville jeg beskrive luftens fugleliv, mens jeg løb. Store flokke af gæs fløj henover mit hoved, mindre flokke af elegante svaner fløj også forbi mig. Smukt syn. Men så kom overskriften ovenover altså ind i mit hoved, og da jeg googlede den, dukkede dette filmklip op.

Sønnens yndlingsfilm

Jeg røg lige tilbage til, da sønnen var barn. Han elskede film, han elskede tegnefilm, han elskede at få figurerne fra yndlingsfilmene. Og de blev brugt. Hver dag legede han drabelige lege med dem, Biker Mice mødte Ninja turtles, og Luftens Helte kom gerne på besøg. Sønnens ønskesedler var alenlange, han ønskede sig store flyvere til Luftens Helte, drabelige køretøjer til Ninja Turtles eller skumle boliger til Biker Mice. Men hans forældre ville ikke købe dem, de var for dyre, og hvor lang tid holdt hans interesse for legetøjet? Derimod var vi vilde med Lego og Duplo, så det fik sønnen i læssevis af. Sønnen elskede også Lego, og da jeg er så heldig at have fået en skøn søn med masser af fantasi og opfindsomhed, med evnen til at tænke i nye baner, med evnen til ikke at lade sig begrænse, ja så byggede han da selv flyvere, køretøjer, skumle boliger. Og da jeg også havde en søn, som forblev legebarn, lige til han blev teenager, ja så blev hans legetøj godt brugt. Nu står det alt sammen på loftet og venter på, at andre børn vil lege med det. Men det er en helt anden historie, som slet ikke er skrevet endnu.

I disse dage savner jeg mine børn meget, især min søn, datteren har jo næsten lige været hjemme. Men snart skal jeg se dem, jeg er nemlig inviteret i byen af min bror sammen med mine søstre og min svigerinde, og da det foregår i hovedstaden, så kan jeg sagtens finde tid til at se mine børn også.

I dag har jeg også noget at glæde mig til, Inge kommer på besøg, så jeg må hellere lette den tunge del af mig og få ryddet lidt op. Må din lørdag fylde dig med glæde.

P1050103

8 kommentarer:

  1. Fantasi er altid godt..;-D God dag og hyg dig sammen med Inge..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, børnehaven sagde at vores søn havde fantasi nok for hele børnehaven :-)Og vi har hygget os

      Slet
  2. Ja Lene - tiderne skifter i den grad. Også her. Nu gider de ikke at se julekatalogerne mere. Ikke dem fra BR i hvert fald. Og Disneysjov om fredagen er også et overstået kapitel her. Her i huset står Lego og Briotog side om side på det store loftrum og venter. God dag med Inge...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, jeg syntes vi havde en god dag, det håber jeg også Inge og gemal syntes :-)
      Vi kunne skrive et eventyr om legetøjet på loftet ;-)

      Slet
  3. Tak for genkik på Luftens Helte. Jeg kunne godt nynne med. Vi har set så meget Disneysjov, at yndlingssporten fredag kl. 19 er at komme først til fjernbetjeningen for at slå om på et hvilket som helst andet program end Disneysjov :-) Nu nøjes vi med Disney på juleaftensdag.
    En anden dag må vi så se gæssene på din himmel :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg kunne også nynne med :-) Og kameraet var ikke med på løbeturen, jeg må se, om jeg kan fange luftens trafik en anden gang ;-)

      Slet
  4. Det lyder vel nok hyggeligt, at du har haft Inge på besøg! Disney og tegnefilm er kommet ind i mit liv igen - du kan glæde dig til at få børnebørn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, det var rigtig hyggeligt at have besøg af Inge, og jeg glæder mig også til den tid, jeg elsker nemlig også kombinationen af børn og tegnefilm :-)

      Slet