mandag, november 19, 2012

MÅ MAN?

Heldigvis bestemmer jeg selv, så det må jeg gerne. Løbeturen er udsat til i morgen tidlig, den får lov til at kickstarte hjemmearbejdsdagen. I stedet for vil jeg finde arbejdsbordet og få læst lidt, inden trætheden overmander mig  - og ja jeg ved godt, at en løbetur ville være en god energikilde, men nej, jeg bestemmer ;-)

Jeg bestemmer også, at morgendagen skal byde på et besøg hos min far. Noget af det første, jeg lærte af en demenssygeplejerske, da min mor døde, og vi blev de nærmeste pårørende til min far, var: man husker med kroppen. Det kan godt ske, at man en time efter, at man har været sammen med familien ikke kan huske noget. Men kroppen lagrer de gode oplevelser, ligesom den også lagrer de dårlige oplevelser. Så i morgen vil jeg forsøge at sætte ind på kropskontoen, derfor skal der arbejdes i aften. Det må man nemlig gerne.

P1050120

11 kommentarer:

  1. Nemlig.. Du må, du kan og du skal selv bestemme hvornår du løber og læser.. Bare du får det til at hænge sammen for dig.

    SvarSlet
  2. Du bestemmer selv og kan bedst selv mærke hvad der er godt for dig..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det sidste må vi da håbe, Annemarie :-)

      Slet
  3. God læselyst og sov godt, når tiden bliver til det.

    SvarSlet
  4. God tur i morgen - både løbetur og far-besøg!

    SvarSlet
  5. Hej Lene. Du må hilse din far fra mig, hvis han kan huske, hvem jeg er. Jeg sad ved siden af ham til Astas fødselsdag, og vi havde det hyggeligt sammen. Din far kendte mig helt sikkert, selvom han måske ikke huskede mit navn,men han var stadig det samme kultiverede og glade menneske som før. I må have det godt. Kærlig hilsen Helga (Liselottes mor)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helga. Du var uvist af hvilken grund røget i mit spamfilter. Tusind tak for din hilsen, jeg vil tage den med til far og når vi sætter flere ord på personer, som han kender, så virker det til at far husker. Mors veninde Inger har udnævnt sig til fars besøgsven, og hun nyder at kunne snakke om tiden tilbage, alene af den grund at de to sammen med deres ægtefæller har en fælles historie. Og jeg er glad for at du oplevede far sådan, det gør jeg stadig, selvom han nu er dårligere . Endnu en gang tak for dine ord, de betyder meget for mig, tak :-)

      Slet
  6. God løbetur om lidt:)
    Du er så sej, at du holder fast ved det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva, og I er med til at holde mig fast på det :-)

      Slet