torsdag, november 01, 2012

MØRKELEG

Dengang jeg i foråret besluttede, at sommerferien skulle blive startskuddet til, at jeg blev en, der kunne løbe 5 km, var jeg i tvivl om, jeg nu kunne klare det. Men jeg gjorde det!

Dengang mørket og efterårsmånederne kom, var jeg i tvivl om, jeg nu kunne løbe om aftenen i mørket. Jeg har jo en tendens til at være mørkeræd og med de elendige veje, vi har, er det faktisk også lidt risikabelt for gamle kvinder ;-) Men jeg gjorde det!

Dengang Liselotte skrev om gode høretelefoner, tænkte jeg, gad vide om jeg kan bruge sådan nogle, for jeg plejer ikke at kunne have noget tæt på mine ører. Høretelefonerne blev bestilt og datteren brugte dem flittigt i sommerferien, når hun og faderen ikke var enig om, hvad der skulle ses i det enlige fjernsyn og hun stadig gerne ville være i stue sammen med os. Her til morgen havde jeg besluttet at løbe meget tidligt, så jeg kunne nå  at være klar, inden rengøringsholdet kom, og jeg skulle i skole. Fritiden efter skole er programsat til regnskab. Jeg var i tvivl om, jeg kunne løbe i mørket og efter for lidt søvn, men jeg fandt iPod og høretelefoner frem, trak i gamle joggingbukser, motorcykelundertrøje, sønnens gamle efterskoletrøje og en gul vest og trådte uden for døren. Jeg gjorde det!

God torsdag til dig

P1040556

P1040557

16 kommentarer:

  1. Jeg er fuld af beundring. God dag til dig Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, ja jeg måtte prale lidt ;-)

      Slet
  2. Med det rigtige i ørene, dejlige minder på indersiden af øjet - og en vis portion stædighed, så kan alt lade sog gøre. Du er bare så sej. Må din dag arte sig vel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sigrid, jeg følte mig også sej :-)

      Slet
  3. Til lykke - du ER en løber! Nu kan du roligt ønske dig noget flot løbetøj i julegave - det forhøjer nydelsen. Og det er ikke lige meget, selvom ingen ser dig ude på landet:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte, og hver gang jeg ser dig i løbetøjet, tænker jeg, at nu må jeg have købt noget. Jeg skal da ønske mig det til jul :-)

      Slet
  4. Du er så sej.. Godt gået..øhhh løbet Lene. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, jeg var også stolt bagefter og havde ingen at fortælle det, så I måtte holde for endnu en gang :-)

      Slet
  5. Du er bare så god...;-D

    SvarSlet
  6. gentager lige Inge - seje kvinde!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lavendel, jeg labber rosen i mig :-)

      Slet
  7. Stærkt! En personlig sejr af den art er meget styrkende for selvtilliden og egoet. Jeg ville slet ikke have været til at holde ud, hvis det havde været mig :-D
    Jeg har lige set dine Gaudihuse - han var altså speciel, den mand, men blikfang, det er det så sandelig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg havde ingen at fortælle det ;-) Blikfang kan man vist roligt kalde Gaudis huse og vi blev enige om, at kirken nok aldrig blev færdig, for det i sig selv er jo også en seværdighed :-)

      Slet
  8. Det er sejt, BÅDE at løbe om morgenen OG at løbe i mørke (jeg går ud fra, du mener rigtig mørke, og ikke bare mørke med gadelys ...) - respekt. Det er jeg for mørkeræd til - og min krop for morgenuduelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, ingen gadelys her, så der var virkelig mørkt, da jeg løb om aftenen, men jeg kunne undvære pandelampen om morgenen. Det varer så ikke længe. før der også er mørkt der :-)

      Slet