fredag, november 23, 2012

SÅ SIDDER JEG HER

Dagen er i den grad blevet kortere, det nåede nærmest at blive mørkt, inden jeg var hjemme i går, og lyset har ikke travlt her til morgen med at dukke frem. Det har jeg heller ikke, jeg skal møde en time senere i dag, så jeg har tændt op i brændeovnen og tændt levende lys i stuen alias mit studerekammer. Det er så mørkt, at jeg begynder at komme i julestemning, ikke i pynte-op-til-jul-stemning, men det at tænde lys, det at bruge julekruset fra sønnen og svigerdatteren,  det at høre julemusik i bilen om morgenen i mørket, det er for mig den første del af julestemningen.

DSC06087

Egentlig havde jeg besluttet mig for, at nu skulle jeg ud af mit glasbur og følge med i nyheder fra morgenstunden, men jeg nyder stilheden så meget, at nyheder må vente til i eftermiddag. Egentlig havde jeg bestemt, at jeg skulle løbe her til morgen, men jeg nyder langsomheden og roen i min krop og i vores hjem, så det er også udskudt til i eftermiddag. I stedet for vil jeg læse lidt om praktikerens måde at reflektere på, og så vil jeg give mig tid til en stillestund, inden lyset udenfor bebuder, at det er tid at tage af sted.

DSC06091

Må din dag starte godt og sende dig blidt af sted ud i verdenen.

13 kommentarer:

  1. Der ser sørme hyggeligt ud i din stue AKA studerekammeret. Der er ikke noget som langsomme morgner, hvor man kan tage alting i sit eget tempo. Jeg holder langsomme morgner hver weekend: Jeg står sent op, tænder straks computeren og ser hvad der sker i blogland og på Facebook. Så laver jeg kaffe og nyder, at jeg har tid til at gøre lige som det passer mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, langsom start er skønt, derfor står jeg også op klokken fem, når jeg skal møde klokken syv :-)

      Slet
  2. Tak - uhmm det er lige så roen breder sig fra dig til mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og mht lyset - så er der ikke engang en måned til det begynder at blive lysere igen!

      Slet
    2. Selv tak Charlotte, og jeg elsker denne tid frem mod jul og da jeg jo heldigvis bringer julen med mig ind i det nye år, så går det pludseligt mod lysere tider :-)

      Slet
  3. Jeg er også sprunget over nyhederne hele dagen - det må også være en slags motion ;) Nyhederne jeg hørte i sengen i morges, har jeg glemt, så der er nok ikke sket noget vigtigt.
    God dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle, håber din dag også blev god, og jeg nåede aldrig til de der nyheder ;-)

      Slet
  4. Det lyder som en rigtig god start på dagen, jeg begyndte dagen med at tørre op efter katten, som havde efterladt en tissetår på gulvet.. Møgkat.. det virker som om den gør det i ren og skær trods.. :-) Og det ender med at blive den endeligt..
    Resten af dagen har været så hektisk, så jeg dårligt aner hvad jeg hedder.. Det vil jeg snart finde ud af og tage hjem.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Inge jeg håber du fandt dig selv derhjemme, det er da noget af en overgang fra ferie til hverdag. Og jeg håber katten arter sig :-)

      Slet
  5. Måske er mørket bare rigtig sundt, - maner til ro og eftertanke.
    Julekrus og julemusik og stearin-lys, - det må også være sundt.
    God, sund weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak I lige måde Eva, og din fredag morgen var da noget hektisk :-)

      Slet
  6. Endelig fant jeg den, oppskriften på ingefær"kager". Jeg husket at den var hos deg, og jeg bakte dem for to år siden, men ikke i fjor. I år skal jeg bake dem igjen. Koselig kopp du har. Den var utrolig fin. Ha ei flott førjulstid. Nå skal det bakes og ryddes og vaskes og gnukkes og gnis.

    SvarSlet
    Svar
    1. Steinkjerringa, tak i lige måde, hyggeligt at bruger min opskrift. De småkager bages hvert år til jul her, og når jeg i år bager dem, er jeg forhåbentlig på den gode side af eksamenen :-)

      Slet