mandag, november 12, 2012

TAK FOR (OP)SANGEN :-)

Jeg ved at være ved vejs ende med dagen i dag. Den har været god og dejlig trods mangel på søvn. Som jeg skrev i kommentaren, så endte nattesøvnen med at begrænse sig til en time i morges, fordi jeg havde sovet 4 timer om aftenen. Tak for jeres dejlige kommentarer, og ja jeg skal nok passe på mig selv, det synes jeg faktisk også, jeg er god til. Jeg er rigtig god til at lukke døren til køkkenet og lade opvask og andet stå, hvis jeg trænger til at smide mig i sofaen en aften. Jeg synes også, jeg er god til at lade det rene vasketøj ligge, så vi blot tager fra en bunke. Men nogen gange falder alt bare sammen, og jeg er ikke i tvivl om, at det var den meget travle optakt til diplomstudiet kombineret med et studie, hvor jeg har svært ved at finde den røde tråd, der er årsag til dårlig søvn. Madpakkerne bliver smurt i aften, te brygger vi hver især i morgen tidlig, vi skal begge ud af døren, men jeg kan sove længst. Og når skoledagen i morgen er omme, har jeg studiedage resten af ugen. De skal ikke bruges på hus og have, men derimod på studiet og på gode ting for mig selv.

P1050106

Min far nød at have både min søster og mig på besøg. Det var godt at få en snak med kontaktpersonalet, også selv om vi alle kan se, at min far bliver dårligere. Men han kan helt klart kende os, og han er glad og fløjter dagen lang, det er det vigtigste. Og så er han stadig min kloge far, det kan godt være, at Alzheimers sygdommen fravrister ham hans sprog, hans evne til at genkende ganske almindelige hverdagsting osv., men hans smil, hans glæde, hans interesse for andre mennesker, den er uændret. Ikke så sært at han er vellidt blandt beboere og personale.

P1050107

6 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt, at du stadig kan kende din far, selv om han er ramt. At det bagved stadig er der, og at er glad for jeres besøg.

    Jeg læste dit forrige indlæg og skal nok lade være med at løfte pegefinger. Men det glæder mig, at du er i stand til at lukke døre og passe på dig selv. Det er så vigtigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, vi må glæde os over det, vi kan glæde os over. Det andet kan vi ikke gøre noget ved :-)

      Slet
  2. Hvor er det dog dejligt, at din far er glad! Det gør forhåbentlig det hele noget lysere! Flot regnbuebillede!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte, det ville være så frygteligt hvis han var trist eller aggressiv.

      Slet
  3. Dejligt at høre at din stadig har bevaret sin personlighed trods sygdom, og at du snart har lidt tid til dig selv og dine studier. Skønne billeder og selvom parkeringen ikke er så spændende så er der da vandet og lidt grønt at kigge på endnu..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, og når jeg sidder ved bordet i rummet, kan jeg ikke se parkeringspladsen :-)

      Slet