lørdag, marts 15, 2008

FERIE

Jeg har jo selv valgt, at der ikke skal være internet i sommerhuset, så de næste dage bliver der stille på bloggen.

Mine forældre holder miniferie sammen med mig, så lader vi de andre om at arbejde.

Jeg glæder mig til tid til at tale sammen, tid til at opleve noget sammen, tid til blot at være sammen.

Jeg håber, vejret arter sig, så vi kan komme ud og gå, ud og se udstillinger eller seværdigheder, ud og sanse livet.

Jeg tror, at min fars slægtsbog skal med, så vi sammen kan genopfriske historien om de 15 børn fra det lille husmandssted, og så skal vi også omkring min mor og snedkerværkstedet. Vi skal snakke om mine forældres sommerhus, som min far selv byggede hjemme i morfars værksted, jo jo skolelæreren kunne nok finde ud af det med træarbejdet. Det gav nok bonus hos svigerfar ;-)

Mon ikke min mor kan give mig nogle gode råd omkring montering af mine trøjer, så de kan blive færdige. Selv i dag er hun min vidensbank, når genstridige pletter skal fjernes eller andre husråd skal findes frem.

Mine forældre bliver i begge deres familier betegnet som dem, der samler familien. De sidste otte år har der været mange forhindringer på deres vej, men selv da holder de fast i glæden ved livet.


Jeg glæder mig.

18 kommentarer:

  1. Det lyder som alletiders tur i sommerhuset. Nyd det Lene - nyd at få slappet af og nyd samværet :-)

    SvarSlet
  2. Marianne, jeg har tænkt mig at gøre som du siger :-)

    SvarSlet
  3. Det lyder dejligt. Rigtig hyggelig og afslappende ferie i dejligt selskab.
    Rigtig god ferie, Lene!

    SvarSlet
  4. Rigtig god miniferie med dine forældre, Lene! Det lyder virkelig hyggeligt, og sjovt hvis du kan få skrevet lidt nyt ind i din slægtsbog.

    SvarSlet
  5. Nyd ferie med dine forældre - og din fødselsdag - borte fra computeren og bloggen.

    Glæder mig til at høre nyt fra turen, når du er vel hjemme.

    SvarSlet
  6. Må du få en dejlig stille og rolig ferie sammen med dine forældre. Husk kameraet! ;)

    SvarSlet
  7. Det lyder hyggeligt. Sådan et par forældre de er da guld værd. Rigtig god og velfortjent miniferie.

    SvarSlet
  8. Jeg vil ønske dig og din familie en rigtig dejlig miniferie!

    SvarSlet
  9. God tur - hvor er du heldig at have begge dine forældre og kunne lave sådanne "være-sammen-ting"

    SvarSlet
  10. -håber, du kommer til at nyde den velfortjente miniferie sammen med dine forældre i sommerhuset. Det er velfortjent. God ferie. Kh Puk

    SvarSlet
  11. Det lyder som nogle skønne feriedage! Og tillykke !

    SvarSlet
  12. Det lyder til at der er planlagt (bagt hjemmefra og mad udefra) en rigtig god tur i sommerhus, med tid til samær med både yngre og ældre, tillykke på forhånd og rigtig god påske.

    SvarSlet
  13. Rigtig stort tillykke med i morgen Lene, håber du bliver fejret som sig hør og bør. Vilkårene er da optimale. God ferie og nyd det i fulde drag.

    SvarSlet
  14. Det bliver da yderst lækkert... Håber at I virkelig får nydt roen og hinanden.... God ferie

    SvarSlet
  15. Er der ikke noget med en fødselsdag i dag? Tillykke tillykke!

    SvarSlet
  16. Glæder mig til at læse om en skøn påskeferie når du vender hjem igen. :-)

    SvarSlet
  17. Og et tillykke herfra:-)

    SvarSlet
  18. Tak allesammen, jeg er lige hjemme og vende før de sidste feriedage skal nydes.

    SvarSlet