tirsdag, marts 11, 2008

GRÅT I GRÅT

Trætheden fra en travl aftenvagt sidder i benene, ryggen og hovedet. Selv ikke et frisørbesøg kan få energien frem, jeg gik som en gammel kone, da jeg skulle gå fra en stol til en anden.

Så jeg tager dagen i snegletempo, ikke noget med store forventninger om hvad jeg lige kan nå inden aftenvagten. Det, der skal nås, nås, så som den varme mad til middag, som vi alle trængte til.
Landmanden og sønnen er i fuldt sving med at klippe en hæk ned, rykke vildskud af hyldebær op og fjerne læssevis af grene. Hækken var blevet stor og grim, så nu skulle det være, så håber vi, at den skyder fra bunden af igen. Men der er koldt, regnfuld og blæsende udenfor, så en gang pasta bolognese er ikke så ringe endda.


Og når så solen pludselig bryder frem og sender sine dejlige stråler ind i huset, så får energipilen lige en tak opad.


Ha en god dag.

12 kommentarer:

  1. God vagt, Lene - pas på dig selv :-)

    SvarSlet
  2. Tak Ella, det skal jeg nok :-)

    SvarSlet
  3. Pas godt på dig selv min søde ven :-)

    SvarSlet
  4. Vi må samle de solstrejf der byder sig, Lene - og det plejer du at være en mester i :-)

    SvarSlet
  5. Tak og god vagt Lene. :) Nyd en stille dag indtil pligten kalder, sådan skal det bare være.

    SvarSlet
  6. Jeg ønsker dig en god og stille aftenvagt,skal du ikke snart have et par fridage.
    kærlig hilsen Conny

    SvarSlet
  7. Dejlige blomster du har plukket ind! Håber du får en god vagt - pas på dig!

    SvarSlet
  8. Dejlig buket, den oser af forår og solskin.
    Jeg håber din dag og vagt har været god!

    SvarSlet
  9. Snart er det påske og en liten pause. Det kan vi kanskje trenge.

    SvarSlet
  10. Flotte forårsbebudere, du har fremme i dag. En af de dage, hvor kroppen kræver sin ret mht at få batterierne ladet op. God vagt, som du vist er i nu.

    SvarSlet
  11. Og i lige måde Lene, håber du har fået en god nats søvn ovenpå aftenvagten. Tror du ikke snart du skal holde dig væk fra aften og nattevagter? Det må snart være andres tur.

    SvarSlet
  12. Kære alle sammen

    Tusind tak for jeres kommentarer, som foranledigede mig til et nyt indlæg :-)
    Min vagt i går var helt anderledes rolig, jeg fik tid til at gøre en forskel for en pårørende, og det er det, jeg husker vagten for i dag.
    Hege, normalt har jeg jo ikke fri i påsken, men i år har jeg ønsket
    ferie op til påskedagene og har byttet rundt, så jeg kun skal arbejde de sidste to dage i påsken, og påsken er så tidlig i år, så landmanden ikke skal i marken ;-)så vi håber på nogle afslappende dage.

    SvarSlet