lørdag, november 17, 2018

Kan man blive teenager igen på sine gamle dage?

Helt så galt er det nu ikke. Men mit humør og min sindstilstand svinger fra glæde til sorg til irritation og desværre også indimellem til en sur gammel bitter kone, det sidste har jeg sværest ved at rumme. Så hun får megen modspil og bliver mandsopdækket, så hun ikke laver for megen skade.

Når det jeg har lovet mig selv ikke sker, så er jeg hurtig til at skælde mig selv ud, men jeg øver mig i at kunne rumme mig selv, og for det meste går det nu meget godt.

Fredag aften var ren hygge med masser af film og lækkerier. Og ganske som sidste søndag så endte den fyldte mave og skærmtid lige op til sovetid med en hjerne, som nægtede at sove. Alt i alt fik jeg nok 2 -3 timers søvn i nat. Efter landmanden og kammerat var taget på gåsejagt, snuppede jeg halvanden time mere, før jeg startede min dag langsomt med morgenmad, te og skærmtid.

Senere fik jeg lavet regnskab for svigersønnen, og vasketøj blev vasket og hængt op. Resten af dagen har jeg siddet i min yndlingstol (mine forældres stol) og strikket, læst og set film. Egentlig havde jeg lovet mig selv alenetid i sommerhuset med strikketøj og lange gåture, sådan gik det ikke.

Landmanden og kammerat havde en god dag sammen, så jeg så dem ikke før ved aftenstid. I morgen forsøger de igen, der var for diset i formiddags, og det var først sent, at gæssene kom forbi vores marker, så det blev kun til en enkelt gås til fryseren.

Mit sjal tegner til at blive smukt og jeg glæder mig til, at det bliver færdig. Det er hårdt for mine fingre, når der skal strikkes sammen og strikkes masker op, jeg spænder helt vildt og slidgigten driller mig. Derfor må jeg læse indimellem og lave andre ting. Håber din lørdag har været god ved dig.





8 kommentarer:

  1. Jeg håber ikke jeg vil få besøg af "den gamle sure kone". Hun ligger så fjernt fra mig, eller er hun bare "den selvkritiske kvinde" der af og til finder indpas, når en tanke ikke bliver til handling. Så har jeg af og til besøg, det sker ofte når den gode søvn er fraværende. Der er jo ikke energi til at nå alt når søvnen har været fraværende, det fortæller jeg "den selvkritiske kvinde". For hende møder jeg :-)
    Ønsker dig en dejlig søndag, med lige det der falder i din turban.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde, Karin. Du har ret at når vi er i søvnunderskud kommer den selvkritiske kvinde, hun har det nu med indimellem at blive sur og vrissen her hos mig :-)

      Slet
  2. Søvnunderskud er noget skidt. Det kan gøre enhver gammel og vrissen, indtil det går over igen. Da jeg var yngre og arbejdede i treholdsskift, var jeg ofte ældre end i dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eric, hvor er det godt beskrevet. Vi må sørge for at få sovet det vi skal, så vi bliver den bedste udgave af os selv :-) Og du har ret, jeg føler mig yngre og mere energisk i dag, så nu er jeg taget i sommerhus :-)

      Slet
  3. Hvis vi nu var præcis den samme person altid.både udenpå og indeni, så var vi jo fuldstændig forudsigelige og dermed også en anelse kedelige. Skal vi ikke bare sige det? Men Fru Suresen skal selvfølgelig helst ikke overtage for meget :-)
    Og hvad er det dog for en regnbuehjerne, du har liggende?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, du har ret, det ville være kedeligt hvis vi hele tiden var forudsigelige. Men fru Suresen gider jeg ikke være i selskab med ;-)
      Det er en gummibold formet som hjerne, som jeg fik på en konference. Den er god til mine fingre, når de smerter.

      Slet
  4. Jeg ser, du læser "Den underjordiske jernbane". Er den til at holde ud at læse?

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, undskyld jeg havde slet ikke set din kommentar. jeg har lige skrevet lidt om bogen i mit nye indlæg. Jeg havde svært ved at komme i gang med den, men den er udover at være grum også værd at læse.

      Slet