torsdag, januar 18, 2018

Fridagstorsdagsdans

Vågnede op til en hvid gårdsplads, ikke meget, men nok til at få smilet frem. Gid der dog kom sne, frost og masser af solskinsdage. Landmanden skal nok sørge for, at vejene er ryddet, så jeg kan køre på arbejde. Landmanden har travlt i disse dage med at sortere kartofler, det er ikke nemt at nå det hele, når man også skal med til reception og bliver inviteret med på jagt. I dag er det landmandens fødselsdag, der skulle ikke gøres noget ud af det, og jeg måtte ikke hejse flaget. Han fik dog gaver, som han blev glad for.

DSC_5039

Min fridag er gået med at slappe af og så sørge for fødselsdagsforkælelse:

  • synge landmanden op. Ayla er stadig i løbetid, så hun fik ikke sin debut som flagholder i dag.
  • hente rundstykker og kage hos bageren og sørge for morgenbord til landmand og medarbejder klokken ni.
  • formiddagspausen fik lov til at blive lidt længere end vanligt, så vi tre kunne nyde formiddagsteen.
  • handlet ind til resten af dagens fejring
  • lægge lagkage sammen, som skal nydes til aftenteen
  • tænde op i brændeovnen og servere te og ostemadder til eftermiddagsteen
  • lave lækker aftensmad, vi har fået fasanbryster i flødesovs med nødder og svampe. Det er yderst sjældent, at jeg har lyst til at gøre noget ud af maden, det havde jeg i dag.
  • fundet et TV-program, som jeg ved, vi kan lide at se sammen: Alene i Vildmarken. Jeg har set de to første afsnit, men landmanden kan sagtens hoppe ind i serien. Det er yderst sjældent, at vi ser noget sammen, har ikke samme smag i TV-programmer.
  • danset til gamle, gode sange og til min overraskelse gjorde det, at jeg nåede op over 10.000 skridt i dag. Landmanden læssede kartofler imens, så han deltog ikke, men hans kone blev endnu gladere af at danse, så det betyder vel også noget. Og min kære landmand gider ikke danse, så jeg har bestemt mig for, at der skal danses mere, når jeg er alene hjemme.
  • nu vil jeg dække bord med levende lys, servietter, lagkage og lidt lækkerier i form af chokolade.

God aften til dig.

DSC_5036

20 kommentarer:

  1. Tillykke til din landmand :) Det lyder som en dag, lige efter hans hoved.
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette, det håber jeg, at det var :-)

      Slet
  2. Tillykke til landmanden 🇩🇰
    Sikke en dejlig dag I alle fik ud af det.. selvom der ikke skulle gøres væsen af ham. Sang og dans er lykkevitaminer. Jeg holder af at synge, bare der ikke er tilhørere😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne, musik kan noget ganske særligt :-)

      Slet
  3. Nu stiger kunsten da, - dans er også på programmet. Du giver den gas med gode tiltag. Sikke en herlig "ikke-fejring".

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg danser alt for sjældent, og det er dumt, for det gør glad :-)

      Slet
  4. En sving om til god musik i køkkenet, når jeg er alene hjemme, er jeg bestemt heller ikke bleg for :-) Jeg deler dit ønske om sne, frost, klar luft og solskin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Randi, køkkendans er skønt :-)Lad os få frost og kulde, kolde dage ...

      Slet
  5. Det lyder som en skøn, skøn dag! Og nu får jeg helt lyst til at danse!... ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Maude, det var en dejlig dag og ud på gulvet med dig :-)

      Slet
  6. Så må du danse for ham og ikke med ham :-)
    Tillykke med ham - og selv om han ikke vil fejres i stor stil, har han nok ikke noget imod en lille hilsen fra John og mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det kan du tro, at jeg ikke gør. han vil bare sidde og se højlydt undrende ud :-) Og tak, jeg hilser ham.

      Slet
  7. Tillykke med landmanden. Jeg vil være gift med dig!! :-) :-)
    Forstået på den måde, at han er heldig med den hygge, opmærksomhed og lækre mad, du sørger for på hans fødselsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Betty. Og helt ærligt, jeg gad også godt nogen gange at være gift med mig ;-)

      Slet
  8. Tillykke med landmanden, det lyder som den dejligste, hyggeligste fødselsdag. Det er rart man kan danse med sig selv, når man har lyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, det håber jeg han også syntes :-)

      Slet
  9. Hanne, jeg nød det :-)

    SvarSlet
  10. Tillykke med landmanden, lyder som en skøn dag

    SvarSlet
  11. Lidt forsinket men stadig tillykke med landmanden, og sikke en vidunderlig dag det lyder til i har haft sammen. Jeg får helt lyst til en fridag nu :)

    SvarSlet
  12. Et fors.
    Forsinket tillykke til og med din landmand
    Dejlig dag med godt til ganen, og glæde til sjælen.

    SvarSlet