fredag, oktober 12, 2007

FREDAGSMOTION


Rundt om i det ganske land starter skolebørn deres efterårsferie med motion på denne sidste skoledag før ferien. Vi har ikke skolebørn længere, men derfor kan jeg vel godt følge traditionen;-)

5 km gang/løb i masser af blæst og masser af solskin. Kinderne blusser godt nu, og håret har fundet sin egen frisure.


Grøftekanterne svajer og drejer sig som vinden blæser. Der er kun nogle enkelte kløverblomster tilbage, ellers er det græsarterne og brændenælder, der dominerer billedet.


Der er stadig masser af grønt, men de rødbrune farver kommer mere og mere frem. Sådan en solskinsdag i oktober stråler farverne om kap med solen.


Det var lige, hvad jeg trængte til.

14 kommentarer:

  1. Dejlige billeder fra en dejlig fredag! Har du hunden med når du løber, Lene? På nærbilledet af grøftekanten ser det ud som om han-hun? står lidt længere fremme og "siger" "Kom nu, hvad laver du dog?" - men det er måske slet ikke Jeres hund?

    SvarSlet
  2. Sikke en frisk start på dagen. Her er vejret perfekt til løbetur, drengene er afsted på 10 km., det glædede de sig til, de er heldigvis i form ;-)Idag er det ikke sjovt at være et af de børn som ikke lige løber 10 km :-(
    God dag til dig Lene.

    SvarSlet
  3. Så er du bare mere end klar til dagens strabadser det lyser jo bare ud af dit indlæg! Dejlig tur du tog os med på. Jeg har også været på tur men det var en blog-tur. Efter vi er blevet to her i huset hele tiden er der lavet lidt om på rutinerne, men idag leger jeg "alene" hjemme og så skulle jeg lige på ekstra lang blog-tur hos jer alle! God dag til dig :-)

    SvarSlet
  4. Et cetera, ja Laika trænger også til motion :-) Hund er en hun eller er det omvendt ;-) Hun var i skarp løb hen imod mig, så det var bare om at tage billedet og få rejst mig op, for ellers havde jeg fået et ulækkert slik i hovedet. Vores hund er en landhund og bliver aldrig vasket ;-)

    Helle, jeg håber da skolen har forskellige tilbud til de forskellige børn, for det skulle da nødigt være en dag hvor man oplever nederlag, det skulle jo være sjovt.
    Også en god dag til dig :-)

    SvarSlet
  5. Hov fru koch, vi lavede lige simultan blog skrivning :-)

    Ja det er lidt træls hvis de herrer vil være inde, når vi skal blogge :-) Må du også få en god dag :-)

    SvarSlet
  6. Godt du blev frisk ovenpå den drømmefyldte søvn,... tankerne er blevet renset, ha' en god vagt...

    SvarSlet
  7. tak skal du ha Jette. Jeg er ved at erkende at aftenvagter nu til dags gør noget ved mig, jeg bliver trist og træt. Har du vagter?

    SvarSlet
  8. Lene - jeg er mega priviligeret. .. arbejder man/tirs/torsdag fra 8-16, og ellers mere, når der er ferie eller afsp. Ingen aften/natte eller weekendvagter længere. Det er første gang i mit voksne liv, jeg ikke arbejder hver 2.weekend. Det er BARE godt. Kan nemt få vikar arb., men ønsker det ikke. Må så sætte tæring efter næring :)
    Snakkede din mand ikke om arbejde i det private??

    SvarSlet
  9. Skønne billeder. Jeg lagde i den grad også mærke til den forventningsfulde hund: Mor, kom nu. Afsted, afsted.

    SvarSlet
  10. Så fint vejr havde jeg altså ikke, men det gik da

    SvarSlet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  12. Jette, jeg har bare ikke lyst til at arbejde på privathospital, så nu må jeg se.

    Sister bonde, Laika hopper rundt omkring mig de første minutter, når den opdager, vi skal på tur :-)

    Hej Ditte, velkommen her, det var træls I ikke fik godt vejr, men nu er der ferie, det kan vist bøde på det. Dejlig blog du har, den skal jeg kigge nærmere på ;-)

    SvarSlet
  13. Det er meget smukke motiver motiver, du har fanget med kameraet!

    SvarSlet
  14. tak skal du ha madame :-)

    SvarSlet