søndag, oktober 07, 2007

SØNDAG AFTEN

Johanne foreslog i en kommentar, at jeg tændte for radioen, for så ville jeg høre forskel på søndag og hverdage.


Så her i aften tændte jeg for P1 og tilfældigvis var programmet Folk og kirke lige gået i gang. Det var rigtig godt, så jeg drak te, hæftede ender på halstørklæde, så på min trøje og opgav monteringen i første omgang og kastede mig ud i strømpestrikning af restgarn, samtidig med at jeg blev lidt klogere på højmessen og kirkegangen i Danmark.


Alt dette er takket være den inspiration jeg får fra jer andre. Så når familien kommenterer lidt spydigt al den tid jeg bruger ved computeren, så kan jeg kun sige, at der var strømper, de aldrig ville have fået, der var mad de aldrig ville have smagt, der var kager, de aldrig var blevet fristet med, hvis ikke det var for min bloggen.

Og for mit eget vedkommende, så var der bøger jeg aldrig ville ha læst, mennesker med andre meninger, end dem jeg færdes blandt, jeg aldrig ville ha hørt, sjove historier jeg aldrig ville ha grinet af, alvorlige emner jeg ikke ville have tænkt over, minder jeg ikke ville have tænkt på.

Tak fordi I inspirerer mig.

22 kommentarer:

  1. Selv tak Lene - jeg finder også stor inspiration på bloggen, her hos dig, har jeg bl.a. lært om en engageret sygeplejerske og hårdarbejde landhusmor, det er altid sundt, at høre om andre sider af kvindelivet rundt omkring.

    SvarSlet
  2. Tak Helle, det er nemlig sundt for os alle at komme lidt ud af andegården

    SvarSlet
  3. Selv tak Lene :-) Jeg har selv lige skrevet det samme i en kommentar på en blog et sted.
    Jeg er glad for, at du kunne bruge min bemærkning. Mærkeligt nok, så fik mine egne ord til dig også mig selv til at åbne for radioen, lige efter jeg havde skrevet til dig. Og jeg hørte Café Harck (staves det vist). Uden dit indlæg, havde jeg ikke svaret, og var ikke kommet i tanke om radioen....og sådan går det i ring :-)

    SvarSlet
  4. Hvor har vi meget glæde af hinanden og af bloggen. Man bliver bekræftet hver dag og dem der ikke forstår hvad man snakker om ude i det "virkelige" liv ved ikke hvad de går glip af! Kærlig hilsen ..

    SvarSlet
  5. Johanne, det går i ring, og ting spredes over det ganske land, jeg troede ikke, jeg kunne koncentrere mig(læs høre), men de havde en god udtale, så jeg fik meget ud af den times radio, tak.

    fru koch, næh det kan ikke forklares, men erfares, kærlig hilsen Lene

    SvarSlet
  6. Og i rigtigt meget lige måde, Lene :-)

    SvarSlet
  7. Selv tak, du selv er en inspiration til mig og mange andre. :)

    SvarSlet
  8. Tak og i lige måde.... takket være din blog følger jeg nu meget mere med i årets gang - det ses ikke på samme måde her i hovedstaden...

    SvarSlet
  9. tak Liselotte, du var jo den der fik mig ud i det her ;-)

    Også tak til dig Tina, jeg har en drøm: en ferie i London, hvor jeg går i Tinas fodspor :-)

    Marianne, tak, du er jo et af mine nye bekendtskaber, som jeg nyder at føge med hos.

    SvarSlet
  10. Tak og rigtig meget i lige måde.

    SvarSlet
  11. Tak Sister bonde, jeg er rigtig glad for at du begyndte at blogge :-)

    SvarSlet
  12. Hallo for et flot "stykke banner" hun har lavet sig :-)

    SvarSlet
  13. tak fru koch, det går godt nok ud over stregen bagved, men jeg ville ha det så langt, så det må I finde jer i ;-)

    SvarSlet
  14. Lene jeg ser lige dit nye banner, det er rigtig, rigtig flot, har du selv taget billeder? Og i så fald hvorhenne?

    SvarSlet
  15. Helle det er taget ved Blokhus, og jeg har flere af billederne i det her indlæg
    http://underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com/2007/08/forestilling-hver-aften.html

    SvarSlet
  16. Hvor er det smukt sagt, Lene. Hvor er det også rigtigt, vi andre har det jo ligesådan.

    SvarSlet
  17. Tak i lige måde, Lene - der er sådan en dejlig ro og varme i alt hvad du beskriver og viser herinde samtidig med at det altid er interessant, så det er en daglig glæde at "besøge" dig!

    SvarSlet
  18. Tak madame :-)

    Det er jeg glad for at høre, et cetera, jeg nyder også at komme på besøg hos jer andre :-)

    SvarSlet
  19. Og takk det samme. Dette gør livet rikere.

    SvarSlet
  20. Det er lige det det gør Hege, og mine søstre ryster stadig på hovedet, men de læser hos mig, bare ikke kommentarerne og det er dumt ;-) for det er her, det rigtig sjove sker.

    SvarSlet
  21. Lene, din hjertevarme inspirerer jo helt om på den lysegrønne, det er dig der skal have takken. Tak!

    SvarSlet