lørdag, maj 02, 2009

YEAH, YEAH, YEAH

Jeg gjorde det ikke, men jeg havde lyst til at hoppe rundt.

1 måned har jeg været væk fra pleje og behandling af patienterne. Først ferie og siden administrative dage i forbindelse med mit nye job, så nogle gange i går aftes måtte jeg lige lede lidt i hjernen for at huske, hvor alt var på den nye afdeling.

Vi havde travlt, men i aften bliver alt nemmere, for vi er det samme team igen, og nu kender vi patienterne.

Det gør tingene lettere, for så ved vi, hvem vi først skal hjælpe med aftensmaden, hvem der først skal hjælpes i seng, hvem der gerne vil have en kande vand til at stå på sengebordet, hvad der virker bedst med hensyn til lejringer osv. Og for mit vedkommende ved jeg, hvilken rækkefølge, der er bedst i forhold til medicingivning.


Og så tilbage til jubelscenen, som ikke blev til noget. Jeg har jo været på kursus i at lægge venflon, nu er det ikke mange, der skal lægges på afdelingen, så det med at opnå rutinen kan være svært, og når jeg så har været så længe væk, ja så var et af mine mål for aftenen, at jeg selv ville lægge venflon, hvis der var behov for det.

Jeg lagde 2 styks, og det gik godt, og jeg er overbevist om, at patienterne ikke mærkede til, at jeg var nervøs. Det var en dejlig fornemmelse at køre hjem med, ydermere fik vi også snakket modtagelse af patient og lejringsprincipper, så alt i alt en god aften.


Og så er det da lækkert at stå op her til morgen og gå ned i køkkenet, åbne døren ud til terrassen og tage en dyb indånding.

Yeah, yeah, yeah! Og jeg har én sang kørende inde i hovedet, når jeg siger de tre ord, har du en sang?

8 kommentarer:

  1. Godmorgen Lene.
    Det er den dejligste morgen i 100 år og jeg lever..

    SvarSlet
  2. Det er sejt, at du kan lægge venflon- både i teori og i praksis! Jeg har ladet mig fortælle, at det ikke er altid er det lettest job?
    Manden min er ambulance behandler og han fortæller jævnligt om det, at lægge en venflon. Der er noget sejt i, at patienten ikke mærker ubehaget ved det.
    Men du har sikkert ret, at det kræver noget øvelse at vedligeholde håndværket!
    Dejlig dag til dig.

    SvarSlet
  3. Hi lige nu kan jeg ikke høre en eneste strofe i mit hoved, men Duffy kører regelmæssigt derinde. :-)

    SvarSlet
  4. Nej, idag havde jeg ingen sange i hovedet - men nu har jeg din. Yeah, yeah, yeah - det passer til denne skønne dag.

    God weekend og kærlige tanker fra engen ;-)

    SvarSlet
  5. Njæhh, der er stille ligenu, men den der sidst sad fast var øhh, det har jeg lykkeligt glemt igen.

    Venflon, yrk!, det minder mig om en kedelig periode, men nu skinner solen heldigvis igen.

    God lørdag, Lene:)

    SvarSlet
  6. Jow, jow Lene, man skal da juble, når man har succes. Når du har lukket døren ind til stuen, knytter du hænderne,rækker armene i vejret og siger YES.
    Det er godt at gøre, og vi burde gøre det noget oftere :)
    "Det er i dag et vejr, et solskinsvejr.... "

    SvarSlet
  7. Da jeg så de smukke billeder af blomstrende frugttræer tænkte jeg straks på en sang fra ungdommen, noget med " under the old appletree".
    Kom maj, du søde milde, det er min sang. En sang, som nye bekendtskaber præsenterer mig for.Mere afsløres ikke.
    God Weekend til dig

    SvarSlet
  8. Mette, og nu nynner jeg den :-)

    Oline, praktisk kunnen kræver vedligeholdelse, og din mand kender jo til det i den akutte situation, hvor jeg kan tænke mig der er endnu mere pres på for at få lagt den rigtig første gang.
    Også en god dag til dig :-)

    Henriette, Mercy var også den melodi der kører i mit hoved :-)

    Jeannette, vi kunne jo synge duet ;-) Også en god weekend til jer

    Tak i lige måde Sifka, og ja der er visse ting som for altid er forbundet med mørke minder, men som du siger i dag skinner solen :-)

    Jette, da lægen kom op, så måtte jeg fortælle hende det, og indvendigt lød der også et YES :-)
    Og den melodi er så smuk og indbegrebet af forår/sommer :-)

    Manna, jeg får sunget forskellige sange lige nu :-) Og de sidste linjer i din komentar lyder spændende :-)

    SvarSlet