torsdag, august 30, 2012

JEG DRØMTE MIG EN DRØM I NAT

Kender du det? Man har været vågen, det er næsten morgen, og man falder så i søvn igen. Lige nteop i den fase kan jeg huske drømme. Og her til morgen vågnede jeg med et sæt, drømmen var hæslig, jeg vidste med det samme, at det var en drøm, men det kunne være sket. Og så er det, at jeg ikke kan falde i søvn igen, faktisk tør jeg nærmest ikke sove igen, for tænk hvis jeg ryger ind i drømmen igen. Uroen sidder i kroppen og til sidst giver jeg op, og står op. Nu har jeg spillet lidt ordleg og om lidt ringer uret. Jeg tror bare, jeg går i gang nu. Jeg trænger til at bruge min krop og få drømmen ud af kroppen.

Kende du det, at drømmen ikke kan slippe sit tag i kroppen?

P1040205

13 kommentarer:

  1. Ja en sjælden gang oplever jeg det også, det er rigtig ubehageligt. Håber din dag bliver god.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det er ved at være ude af kroppen nu, men føj for den ;-) Jeg håber også du må få en god dag :-)

      Slet
  2. Uha ja. Hele dagen kan nærmest blive ødelagt, fordi man ikke kan ryste det ubehagelige af sig - heller ikke selvom man ved, det var en drøm.
    Jeg kan også i lang tid gå og ikke helt kunne finde ud af, om jeg bare tror, noget er sket i den drøm, eller om det faktisk er sket for nogle dage siden. Ubehageligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det sidste havde jeg en snert af her til morgen, for jeg blev i tvivl om jeg faktisk havde lovet nogen noget, lige som i drømmen, føj.

      Slet
  3. Ja, og jeg tror, vi kender det alle sammen - det er meget ubehageligt, når man har svært ved at ryste en hæslig drøm af sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, det er nemlig, som du skriver, meget ubehageligt. Normalt kan jeg ikke huske drømme, men de drømme, jeg drømmer efter at være faldet i søvn tidligt om morgenen kan jeg huske.

      Slet
  4. Puh, det er SÅ ubehageligt. Man får (eller jeg gør i hvert fald) sådan en knugen i maven som tager tid før den går væk. Det er ikke sjovt. Jeg havde sådan en drøm i går, tror jeg er lidt for påvirket af en bog jeg læser for tiden.
    Håber du sover godt i nat

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Læsehest, ja en bog kan også sætte gang i drømme, her var det små ting i virkeligheden, som blev tvistet til et mareridt :-)

      Slet
  5. Jeg har fået skubbet min soverytme, så jeg tre morgenener i træk vågnede midt i en drøm. Det er så tungt. I nat kunne jeg til gengæld ikke sove!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, puha ja det er tungt at vågne så. Kunne vi ikke få ens soverytme, så kunne vi skrive sammen de nætter, vi ikke kan sove :-)

      Slet
  6. Det er sjælden jeg huske hvad jeg drømmer men for få dage siden vågnede jeg også efter en væmmelig "realistisk" drøm og det tog lang tid at ryste den af mig igen

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, ja det er forunderligt så meget sådan en drøm kan påvirke en

      Slet