mandag, august 06, 2012

SLUT

Slut er det med sommerhushygge i denne omgang. 5 uger har vi nydt i sommerhuset, i dag blev alt pakket sammen og slæbt hjem, der er blevet vasket sengetøj, afrimet fryser og gjort køleskab rent. Alle gulve er blevet vasket, og alle rum inklusive redskabsskuret har fået en grundig oprydning. Nu mangler jeg så lige at få pakket ud herhjemme, men det må vente til i morgen aften, for nu er jeg træt.

Slut er datterens jyllandtur også snart, i morgen drager hun hjem til hovedstaden med et enkelt pitstop i Århus hos kusiner.

Slut er det med daglige lækkerier a la is, chokolade og cookies. Bukserne strammer, så lækkerierne skal tilbage på deres plads i weekenderne.

Slut er min forlængede weekend, og slut er feriesammenlukningen, så når jeg træder ind på min afdeling i morgen, så skulle den gerne ligne sig selv igen.

Forhåbentlig er sommeren ikke slut, der må gerne komme mange solskinsdage de næste måneder. Kornet skal høstes, og kartoflerne lægges på lager, og når det er sket, er vi i slutningen af oktober.

Slut er min mandag, og natten banker på. Sov godt

P1030845

Istvan og hundeføreren er godt tilfredse, de fik maksimumpoint i søndagens nordjyske mesterskab og fik oven i købet  pokalen for prøvens bedste ruhårshund (blandt både unghunde, åben klasse og veteraner)

18 kommentarer:

  1. Godt gået af både hund og herre :-)
    Det bliver nok også rart at vende tilbage til en nogenlunde normal afdeling igen, kan jeg tænke mig.
    ... og mine bukser kan desværre sagtens stramme uden at jeg indtager is, chokolade eller cookies :-( - jeg spiser det ikke engang i weekenderne! Livet er ikke altid retfærdigt ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, hvad angår buksestramning så har du helt sikkert nogle andre energitunge poster på menuen ;-)

      Slet
  2. Stort tillykke til hund og herre. Hvor er det flot.

    Her på matriklen soves der på knæene, høsten er lige om hjørnet og alle er bare så klar. En dejlig tid, alle er med på den ene eller anden måde. Et af dagens højdepunkter er når vi alle mødes i marken og spiser.

    Go´ høst til jer fra Joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Joan. Det lyder som en dejlig tradition med fællesspisning i marken. Her er det at aftensmaden indtages meget sent om aftenen, fordi landmanden kun vil have madpakker ud i marken :-)

      Slet
  3. Årets gang.....

    Hvor er det flot af de to makkere, - så har de mange timers træning ikke været forgæves:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva, ja året går sin gang, og de to makkere er ude at træne til næste prøve :-)

      Slet
  4. Flot og tillykke til både Istvan og landmanden.. :-)
    For nogen er det slut for andre begynder det lige om lidt.. Jeg skal lige igennem et par dage mere, så er det min tur til at holde ferie. Glæder mig voldsomt til 3 ugers ferie, forhåbentlig med lidt sol og varme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, og jeg håber du får masser af sol, god ferie :-)

      Slet
  5. De er så dygtige - landmanden og Istvan sammen. Tillykke til dem.
    God arbejdslyst i hverdagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betty. Hvert år forlænger jeg feriestemningen lidt ved at blive i sommerhuset et par uger efter at jeg er startet på arbejde :-)

      Slet
  6. Så er hverdagen vendt tilbage :-)

    SvarSlet
  7. Flot klaret af den flotte hund. Det er et fantastisk flot billede også. Hvis jeg ellers var hundemenneske, så var det nok sådan en flot hund, jeg ville have.
    God fornøjelse i den helt almindelige hverdag igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, hunden får også mange kommentarer på udseendet, så den er åbenbart et ganske flot eksemplar af racen :-)

      Slet
  8. Han ser også helt stolt ud, ham Istvan. En rigtig flot herre. Jeg må nok ikke sige det alt for højt, men jeg længes også lidt efter hverdag nu. Med et par drenge, der snart har sovet for længe og er gået lidt i dvale bliver det rart at få lidt struktur på hverdagen igen. Jeg behøver nok ikke at sige, at de er af en helt anden opfattelse. God dag til dig Lene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, næh du ville nok blive upopulær hvis du sørgede for at ferien blev afkortet ;-)

      Slet
  9. Istvan er en smuk (og dygtig) hund - tillykke til dem :)og god arbejdsglæde til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle og skønt at høre fra dig :-)

      Slet