fredag, august 31, 2012

JEG PUDSER MINE FJER ENDNU EN GANG

Og jeg forbedrede endda min tid siden sidst. Selvom jeg stadig er den langsomste, så kom også jeg i mål og nød hyggesnakken med kolleger bagefter. Nu skal jeg helt sikkert tilbage til den langsomme optrapning i løb, for foden drillede bagefter.

Hjemme burde de høste, men som altid, når der er allermest travlt, går maskineriet i stykker, så nu arbejdes der intens på at få mejetærskeren i gang igen i dag. Der har lige været et traktorbud efter madpakker med boller og kage samt en sodavand. Kartofler er hentet ind til aftensmaden, stegen skal pudses af og en tur i ovnen, grøntsagerne til coleslaw skal gøres i stand, så jeg er klar, når telefonen siger, nu er vi her. For erfaringen tro glemmer landmanden alt om at give et praj i god tid, så i diciplinen mad på bordet i en fart er jeg (blevet) hurtig. Det samme kan vel også ske i løb.

Jeg hænger lidt som den ene blomst i min buket pga træthed, men stråler som den anden blomst for jeg har haft en god dag sammen med en kollega. Vi har lavet oplæg til diverse arrangementer, og i aften skal jeg interviewe en tidligere patient pr. telefon om, hvordan det er gået med vedkommendes livsstilsændringer siden indlæggelse. Det er jeg spændt på at høre.

P1040216

PS Til de sprogkloge: hedder det intens eller intenst i andet afsnit, anden linje? Jeg har problemer med endelser på adjektiver, så hvis du har en huskeregel, hører jeg gerne fra dig :-)

12 kommentarer:

  1. Du har haft en dejlig dag, kan jeg læse, fedt at det stadig går godt med løberiet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, vi fik noget fra hånden, men jeg kunne godt have brugt en ITekspert som dig :-)

      Slet
  2. der arbejdes intenst - hvorfor kan jeg ikke lige gøre rede for, men er ikke i tvivl:-)
    Og du løber altså hurtigere end jeg gør!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte, jeg havde det på fornemmelsen. Til gengæld løber du længere end mig :-)

      Slet
  3. Jeg vil sige at intenst står som et adverbium(lægger sig til arbejder) og at det er derfor det får en t-endelse, men jeg er ikke ekspert på om danske adverbier altid får en -t endelse. Det er så flot du er begyndt at løbe, det vil jeg også gerne, men indtil videre er motionen blevet begrænset til cykling på arbejde... God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pollyanna, nu har jeg googlet adverbier og endelser, og nej i følge den side får rene adverbier ikke t-endelse - og så er der nogle undtagelser i forhold til adverbier, der er dannet af adjektiver. Så blev jeg så klog :-)
      God weekend til dig, det er da flot at du cykler på arbejde :-)

      Slet
  4. Hvor er du sej.
    Og det er altid godt at lære nyt om sproget:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva, sproget bliver man vist aldrig færdig med :-)

      Slet
  5. Godt løbet, Lene! Jeg er imponeret over tidtagningen, for i København får vi kun holdtiden, og så må vi hver især holde øje med vores egen tid. Havde I en chip på allesammen?
    Jeg er enig med Pollyanna, med det adverbium og i dette tilfælde skal der 't' på i enden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny. Der var chip på stafetten, så der blev registreret, når stafetten kom gennem målbuen :-)

      Slet
    2. Det var da smart - gad vide, hvorfor de ikke gør det i København. Måske noget med at det er sværere for 5 x 20.000 løbere (?)

      Slet
    3. Højst sandsynlig, her var det over to aftener med henholdsvis 6000 og 5000 mennesker :-)

      Slet