fredag, januar 01, 2016

Målet er nået

Nu har jeg spist til den store guldmedalje, og jeg har vundet! Nu er det tid til at finde andre mål frem. Selvom vi havde travlt i går aftes, så nåede vi at spise smørrebrød, og så går det, som det altid går for mig. Når jeg har travlt, så siger min hjerne, at jeg skal have ekstra meget mad, og jeg spiser så hurtigt, at maven aldrig når at få forbindelse op til hjernen. Da jeg så nåede hjem i ro og god orden (tog motorvejen og dermed under Limfjorden), havde min dejlige mand smurt lækre rejemadder, hældt god hvidvin op og sat min indkøbte kransekage på bordet. selvfølgelig skulle det spises, og her nød jeg faktisk maden.

Hyacinter 010116

Nu har jeg ryddet op i køleskabene, der er lavet hvidkålsgratin med sprødstegt bacon i til landmanden. Jeg har været fornuftig og kun spist min hverdagsmorgenmad, nu vil jeg gå en tur, inden aftenvagten kalder på mig. Højst sandsynligt er der rigeligt med slik, chokolade og småkager (jeg tog jo selv nogen med derind i går), og jeg vil nyde det, men jeg vil også nyde min madpakke med avocado, broccoli og rugbrød.

God dag til dig.

julekort Vietnam SOS børneby 010116

21 kommentarer:

  1. Så du nåede hjem inden 12. Godt - og godt med en god mand, der kan hygge om dig efter en vagt :-)
    Vi hoppede også meget stille og meget roligt ind i det nye år - det er sådan vi helst vil det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, vi er ikke til de store armbevægelser mere, når det gælder nytåret. Derfor har jeg også valgt vagten de sidste to år og formentlig også fremover. Hellere den tjans og så fri omkring julen. Og det var dejligt med god mad efter en travl vagt.

      Slet
  2. Godt Nytår Lene! Jeg læser stadig flittigt selvom jeg sjældent får lagt en kommentar - det må jeg gøre bedre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pollyanna, jeg får også læst, men ikke så tit kommenteret, så skal vi ikke sige, at vi gør det vi kan og så nyder bevidstheden om at vi læser med :)

      Slet
  3. Hanne, det var også dejligt. Jeg er for længst over det punkt, hvor nytårsaften var festaften, og julen har altid haft højeste prioritet, også da jeg var ung.

    SvarSlet
  4. En aktiv nytårsaften, lyder det til. Og hyggelig derhjemme.
    Godt nytår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Conny, ja vi havde nok at se til på arbejde :-)

      Slet
  5. Nytårsaften er heller ikke højt prioriteteret hos os. Vi samles, hygger os. Dørene har været åbne for ungerne; alt efter om de havde andre aftaler. Og vagterne kunne også falde på 31.12.!
    Godt nytår. Januar er allerede en dag gammel!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne, tiden går stærkt og vi skriver nu d. 2/1 :-)

      Slet
  6. Godt nytår. Det er godt at spise igennem og få ryddet ud i lagrene, så den sunde mad kan komme forrest. Det trænger vi til nu.
    Stille nytår med plads til at være, det er lige mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Eva, jeg nyder disse nytårsdage på arbejde og så en stille tilbagevenden til hverdagen herhjemme. Der skal flere småkager og konfekt med på arbejde :-)

      Slet
  7. Ja - der er så mange gode sager, som skal spises op. Jeg er alene en hel uge med alle de gode rester, så det gæler om at økonomisere - at få hoved og mave til at hænge sammen, som du som fint siger!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, man bliver nemt fristet, så jeg tror, jeg frister mine kolleger :-)

      Slet
  8. Her blev aftenen nydt i stile tosomhed og for mit vedkommende i natkjolen de sidste mange timer med strikketøjet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pia, lige en aften efter mit hoved :-)

      Slet
  9. Rigtig god nytår til dig og landmanden.

    Her har vi også stadig mange rester. I dag blev resten af kransekagen dog spist, og der er også røget lidt flere brunkager. Meget af maden der kunne fryses, blev frosset. Der er lidt rester af noget steg, som en dag kan blive til en god portion biksemad, tænker jeg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Therese og i lige måde.
      jeg var så dum, at jeg ikke fik frosset ned, derfor har jeg måttet smide mad ud, det generer mig. Biksemad er en lækker ret :-)

      Slet
  10. Dejligt du nåede hjem til midnat.
    Jeg hyggede med præcis det samme da kl. blev 24.00 og 2015 blev til 2016.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, godt du kom godt ind i det nye år :-)

      Slet
  11. Et lidt forsinket ønske om et godt 2016.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Jørgen, og i lige måde

      Slet