onsdag, oktober 19, 2016

Første feriedag

Eller det er det jo ikke, det er en ganske almindelig fridag, men når den bliver kombineret med andre fridage og feriedage, der er drysset ud over det hele, ja så ender jeg med halvanden uges fri. Landmanden kan ikke holde ferie, der er gang i kartoffelsorteringen, og det skal passes, så I kan købe kartofler uanset ugedag, uanset helligdag osv.
Dagen er brugt på tanker, tanker om livet og døden, tanker om de næste ti år i mit liv, tanker om det at være mor, hustru, søster, kollega, medmenneske. Jeg har også været til fysioterapeut og tandlæge, men først og fremmest har jeg tænkt. Nu har jeg købt kage, brygget te, tændt op i brændeovnen og tændt de levende lys. Om lidt vil jeg nyde skumringstimen sammen med landmanden, og måske vil jeg slutte eftermiddagen af med en lille lur. Må din onsdag være god ved dig.


11 kommentarer:

  1. Ja, tanker om lidt af hvert er der jo altid, uanset hvad man ellers foretager sig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, og lige får jeg ikke foretaget mig meget, jeg er gået helt i stå og mangler energi, så jeg tænker :-)

      Slet
  2. Det kræver da også energi at tænke en hel masse, så det er vel ikke så sært, at der ikke lige er overskud til så meget andet. Altså ud over fys-besøg, tandlæge-besøg, kage-køb, optænding i ovn osv osv :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, det kræver helt sikkert energi til at tænke :-) Og jeg nyder at have tid til blot at være.

      Slet
  3. Det lyder som en dejlig dag, Lene, også til trods for de store emner du har holdt dine tanker beskæftiget med. Te og lidt ild at varme sig på, det er altså indbegrebet af råhygge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Skøreliv, råhygge må der til på en kold efterårsdag :-)

      Slet
  4. Dejligt at bruge en fridag eller "næsten-feriedag" med store tanker, kage, praktiske ting, eftermiddagslur (min favorit) og skumring sammen med landmanden. Thumbs up herfra!

    SvarSlet
    Svar
    1. Liv, når jeg læser indlæg fra dengang jeg var på din alder (lyder jeg ikke gammel nu ;-) , så havde jeg anderledes gang i tilværelsen. Men sådan er livet, nu tænker jeg, hvor jeg før handlede :-)

      Slet
  5. Du når en del, - selv på fridage. God ferie til dig. Jeg håber, du kommer ned i gear.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, tak og i lige måde. Jeg er nede i gear, og det er jo sjovt som vi hver især synes den anden er så aktiv på fridage, måske fordi det er forskelligt vi er aktiv med :-)

      Slet
  6. Dejligt med tanker, og have tid til dem.
    Fortsat god ferie, den er jo ikke helt brugt endnu.

    SvarSlet