onsdag, februar 21, 2007

EN KALV OG FRIHEDEN

Jeg fik min første guitar som 13- 14 årig, det var så fedt, at man med få akkorder kunne spille en masse sange. Guitaren var med på spejderture, tog sin tørn ved lejrbål og senere på hytteture med gymnasiet.
Donna, Donna var min yndlingssang, den var så nem at spille, 4 akkorder, og så lød det af meget mere, når jeg sad der og sang og spillede. Egentlig er det først nu, hvor jeg sidder og kigger på teksten, at jeg læser teksten.

“On a wagon bound for market
There's a calf with a mournful eye.
High above him there's a swallow
Winging swiftly through the sky. “

“Calves are easily bound and slaughtered
Never knowing the reason why.
But whoever treasures freedom,
Like the swallow must learn to fly “

Det er lang tid siden, jeg har spillet på guitaren. Den gamle er gået til, jeg fik en ny i fødselsdagsgave, da jeg blev FDFleder og var med til at lære de andre alle de nye sange, der hvert år kom i March og Lejr sangbogen. Jeg blev udfordret til at lære nye akkorder, ja jeg fandt ud af, at det aldrig er for sent at lære noget nyt, hvis man er motiveret.

Nye strenge skal der købes, og så lidt øvelse, så er jeg klar til at synge og spille igen.





2 kommentarer:

  1. Det er da en sølle lille pip, der sidder der på det sidste billede.

    SvarSlet
  2. ja fru green, det var den forkerte sang, jeg mindedes. Det skulle ha været " i sne står urt og busk i skjul, der er så koldt derude, dog synger der en lille fugl... ;-)
    foderbrættet står ikke godt i dag i strid østenvivd

    SvarSlet