søndag, februar 18, 2007

MERE, TAK


Sove, Strikke, Spadsere og Spise. Jeg kunne godt ha brugt flere dage, men det var godt så længe, det varede.
Traveturen lørdag gik gennem skoven med stilhed og ro til at tænke.






Traveturen søndag gik forbi huset med træet klippet efter husets form, og hvor beboerne om sommeren vasker op under træets krone.
Herefter langs klittens skrænt og ned forbi rideskolen, ned til stranden.
Der var masser af folk på stranden, børn ledte efter sten og skaller, løb op og ned af klitterne. Folk sad i bilerne, gik tur med hundene, holdt sig til ved fiskerbådene, når de kom ind.

Jeg bare gik og gik, nød vejret og solen, ladede op til ugens arbejde, og jeg gad slet ikke at tage hjem. Der var alt for dejligt i min sofa med strikketøjet og teen indenfor rækkevidde, solen varmede mig så dejligt, og ingen krav blev stillet til mig. Jeg skal snart derop igen, det har jeg lovet mig selv.

5 kommentarer:

  1. Hej og velkommen tilbage til det virkelige liv. Lagde lige mærke til dit strikketøj - hold da op du er kommet langt med andefødderne godt gået......

    SvarSlet
  2. Fru Kok, jeg elsker opmærksomme læsere ;-) nu er mønsteret ved at sidde der, så det går lidt hurtigere.

    Liselotte, det var lige hvad jeg trængte til, og I lyder også til at have haft en god weekend.

    SvarSlet
  3. Det lyder skønt - sådan en off-weekend er herlig. Håber det går bedre med husbondens ribben og fod.

    SvarSlet
  4. Det lyder som en skønno weekend. Og sikke du har fået strikket. Mit eget har "hvilet" siden december :-)
    Håber du har fået slappet nok af, og at mere ikke vil have mere.

    SvarSlet
  5. Han ømmer sig stadig, Lizelotte, men han fik lov til at passe sofaen og bøgerne i sommerhuset, mens jeg gik ;-)

    Mere vil ha mere Conny ;-) og du må da ha gang i strikketøjet, men her er det også i små ryk, det foregår.

    SvarSlet