søndag, februar 11, 2007

MIN MORMORS TOILETBORD



Tyveri, kopiering, sådan vil den opmærksomme læser med elefanthukommelse tænke. Ganske rigtig, det er tyvstjålet herfra.
Det indlæg var årsag til, at jeg fandt en grandkusine på nettet.

Mit toiletmøbel fik min mormor, da hun og min bedstefar blev gift. Han overtog snedkerværkstedet efter sin far, og selvfølgelig var alle møbler lavet i værkstedet. Så vidt jeg husker, blev deres hus også bygget med henblik på det nygifte par.

Jeg elskede det hus, der var en lille balkon og inde bag balkonen lå mine morforældres soveværelse, hvor toiletmøblet stod. Dengang var det hvidt, min far afsyrede det, da jeg arvede det. Jeg elskede som barn at sidde ved det bord og lege prinsesse, indimellem gik prinsessen ud på balkonen og så ud over kongeriget for at spejde efter prinsen, han kom nu først meget senere.

Da min mormor døde, valgte min mor det toiletmøbel til mig, og hvor har jeg nydt at have det hos mig. I dag kunne grandkusinen se min udgave, og selvom de to møbler ikke er ens, så kan man se, de er bygget over samme ide.

Det har været en hyggelig eftermiddag, der er blevet snakket blogs, kartofler, cykling, ferie, børn imens lysene brændte ned, og mørket sænkede sig og pludselig fik vi travlt, for jeg skulle synge til en kirkekoncert, og Lizelotte og Bruno skulle videre på besøg.

Og i min stue står to små påskehøns og vidner om besøget, endnu engang tak Lizelotte

Og skulle Lizelotte og Bruno få lyst til en motorcykel, så fandt vi denne her til dem på MCshow i Herning

5 kommentarer:

  1. Det er nu flot, det toiletbord, og det ligner godtnok mit - man kan godt se, at det kommer fra samme værksted :-)

    Tak for igår, det var fantastisk hyggeligt - tiden fløj jo afsted. Godt du nåede din koncert :-)

    SvarSlet
  2. Lyder som om I havde nogen rigtig dejlige timer sammen, rart at høre.

    Sikke et smukt toiletbord, ja det er de begge.

    SvarSlet
  3. Krebsinde - tak, de er nemlig flotte, og kærligheden til håndværket skinner igennem

    Lizelotte - tak i lige måde.Koret var kun kommet igennem opvarmningen, og den havde jeg taget i bilen derop ;-)

    SvarSlet
  4. Nu var vores snakketøj jo også godt varmet op - så stemmen var ikke ganske rusten :-)

    SvarSlet
  5. nåh ja, det var derfor det gik så godt ;-)

    SvarSlet