tirsdag, februar 10, 2015

Der ryddes op og ryddes ud

Det er jo let nok, når man finder materiale og pjecer fra begyndelsen af 80erne. Jeg stopper dog op nogle gange og mærker efter, har det her en mindeværdi for mig, og blandt andet en påbegyndt sygeplejefortælling om en travl søndag for 12-13 år siden er blevet gemt. Desværre skrev jeg den aldrig færdig, men jeg husker den dag så tydeligt. Måske skriver jeg den ind her og fortæller den færdig, for det kan jeg faktisk godt, måske ikke så minutiøst, men hovedtrækkene står stadig lyslevende for mig. Jeg fandt også en gammel lønseddel fra 2002, så nu kunne jeg se, at der er sket lidt lønstigning på de år.

Der er også blevet ryddet ud i køleskab og fryser. De to aftensretter fra fredag og lørdag har i en eller anden grad været grundsubstans i måltiderne indtil nu, og jeg synes, det er sjovt samtidig at få små rester fra fryseren og køleskabet brugt. Og mens jeg rydder op efter aftensmaden, tænker jeg, at nu må jeg da være blevet voksen, for det er efterhånden mere reglen end undtagelsen, at køkkenet er ryddet, når jeg sætter mig ind i stuen. Det har så taget knap 58 år at komme dertil!

Et indlæg til min anden blog om min mistede fridag, og hvad jeg lavede da, er færdigredigeret og lagt ind. Teen er ved at blive brygget, der er købt flødeboller til aftensteen, et gammelt strikketøj får min opmærksomhed, der skal ryddes op i ufærdige projekter, det hardcore strikkere kalder UFOer. Og jeg har opdaget serien The West Wing, her er der rigeligt med underholdning til strikkeprojekter. Og dagen i dag har været skøn lys og solrig. Håber din dag har budt på samme vejrtype.

20150210_171406

16 kommentarer:

  1. Der er mange gode minder i at rydde op, det glæder mig at du kan se lidt forskel på lønnen i dag og for 13 år siden, så har vi da npet lidt.. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, og de gode minder er ofte årsag til at jeg ikke får ryddet ud -)

      Slet
  2. Sjovt at finde gamle lønsedler, det giver lidt perspektiv i oplevelsen af "at der ikke sker noget"!
    Sikke en virketrang.... I både papir og køkkenregion. Og strik! UFO'er er gode at have liggende til ubeslutsomme strikkekriser... så har man da noget på pindene til inspirationen vender tilbage.
    Tak, vi har været ualmindeligt heldige med vinterferievejret. nydt København på gåben i solskin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, lidt er der da sket med lønnen. Jeg tror jeg skal dykke ned i lønsedlen og se om det hele kun skyldes at jeg har fået flere funktioner ;-)
      Jeg nyder dine feriebeskrivelser, I har da haft det skønneste vejr til ferien

      Slet
  3. Svar
    1. Charlotte, lige nøjagtig :-)

      Slet
  4. Dejligt at have UFOer at falde tilbage på - og jeg må så konstatere, at selvom jeg netop har rundet de 58, er jeg ikke helt voksen endnu, for køkkenoprydning om aftenen afhænger temmelig meget af energiniveauet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym, sådan har det også været her, så nu får vi at se om det her blot er en fase :-)

      Slet
  5. Sikke en virkelyst. Den slags dage er bare så tilfredsstillende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det var nu ikke så meget af dagen, der blev brugt på at rydde op :-)

      Slet
  6. Det gør godt at rydde op i gamle ting og sager. Jeg tænker også engang imellem på, at jeg burde, og jeg er ingen samlertype, så det burde være let. Jeg kom fra en lille 53 kvm lejlighed i Vanløse til 80 kvm i Hvidovre, og jeg besluttede på forhånd, at jeg ikke ville anskaffe mig en masse ekstra møbler, for her skal være maser af ledige arealer. Men "småting" har jeg tillagt mig, og dem kunne der vist godt ryddes lidt op i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det er altid godt at få kigget ting igennem, om de så skal ud, er en helt anden sag :-)

      Slet
  7. Her ryddes sjovt nok også ud i stor stil! Noget røg ud i Havdrup; andet er så røget ud hernede, fordi vi alligevel blev enige med os selv om, at vi ikke får brug for det.
    Og tak for det fromme ønske, men 'mit' vejr har været gråt og trist hele dagen. Dog ikke regn, heldigvis - vi skulle jo helst have flyttet møblerne uden de blev våde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, ja det kan jeg tænke mig. Godt at I også tager stilling, når tingene kommer til det nye hus. Det kan hurtigt hobe sig op. Ønsket om godt vejr var dagen før, her har der heller ikke været sol de sidste par dage :-)

      Slet
  8. Bare det var mig, der var så god til at få ryddet ud. Om jeg så bliver 114, så lærer jeg det nok aldrig.
    Nå jo, jeg har faktisk fået ryddet ud i mine UFO'er, for jeg har ikke strikket fast i de sidste 20 år :)
    Det var i øvrigt rigtig interessant at læse på din anden blog, hvordan du får brugt al din teori. Jeg tænker, hvordan hulen kan man nå at tænke alle de teoretiske tanker og samtidig være til stede for patienten. Og sådan er det jo nok heller ikke helt ;-) Men det er fantastisk at "læse dine tanker" efterfølgende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det var nu ikke meget, jeg nåede, men lidt har også ret :-) Teorien og viden skal gerne være der før, hos sådan en som mig. Det kræver tid og øvelse at få det ind under huden, men så er det som med så meget andet, jeg trækker på det. når jeg har brug for det. Bagefter tænkte jeg over min tilgang og de tre forskellige bade :-)

      Slet